Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Slaganje procjena roditelja i odgojitelja za različita područja razvoja predškolaca (CROSBI ID 306101)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Velki, Tena ; Romstein, Ksenija ; Ružić, Valentina Agreement between the assessments of parents and preschool teachers of different developmental areas of preschoolers / Slaganje procjena roditelja i odgojitelja za različita područja razvoja predškolaca // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 23 (2021), 4; 1139-1169. doi: 10.15516/cje.v23i4.4241

Podaci o odgovornosti

Velki, Tena ; Romstein, Ksenija ; Ružić, Valentina

hrvatski

Slaganje procjena roditelja i odgojitelja za različita područja razvoja predškolaca

Kada promatramo djecu predškolske dobi te potencijalna razvojna odstupanja, od ključne važnosti su nam osobe koje dobro poznaju dijete (obično roditelji/skrbnici i odgojitelji) i provode značajan dio vremena s njim, jer se odluka o potrebi za intervencijom ili tretmanom najčešće donosi na temelju njihovih procjena djeteta. Cilj je istraživanja1 ispitati slaganje procjena roditelja i odgojitelja za različite aspekte razvoja djece predškolske dobi. U istraživanju je sudjelovalo 60 parova procjenjivača (roditelj-odgojitelj) koji su procjenjivali djecu u dobi od 30 mjeseci do 54 mjeseca (42, 6 % procjene muške djece te 57, 4 % ženske djece). I roditelji i odgojitelji popunili su upitnik „Dob i razvojne razine-3“ (Ages & Stages-3 ; Squires i sur., 2009) koji je za potrebe istraživačkoga projekta preveden na hrvatski jezik. Slaganja procjenjivača provjerena su za 5 područja dječjega razvoja: komunikacija, gruba motorika, fina motorika, rješavanje problema, osobno-društveno te opću zabrinutost. Intraklasni koeficijenti korelacije pokazali su slabe do umjerene povezanosti slaganja procjenjivača (ICC = 0, 36–0, 84) dok je pouzdanost slaganja procjenjivača mjerena Kappa koeficijentom pokazala blago do značajno slaganje (κ = 0, 31– 0, 61) ovisno o razvojnom području. „Dob i razvojne razine-3“ nije se pokazao u potpunosti pouzdan mjerni instrument pri čemu je nužno za mjerenje razvojnih odstupanja koristiti više procjenjivača kao i dodatne mjerne instrumente.

Ages & Stages-3 ; pouzdanost slaganja ; razvoj predškolaca ; razvojna odstupanja ; slaganje procjenjivača

nije evidentirano

engleski

Agreement between the assessments of parents and preschool teachers of different developmental areas of preschoolers

Kada promatramo djecu predškolske dobi te potencijalna razvojna odstupanja, od ključne važnosti su nam osobe koje dobro poznaju dijete (obično roditelji/skrbnici i odgojitelji) i provode značajan dio vremena s njim, jer se odluka o potrebi za intervencijom ili tretmanom najčešće donosi na temelju njihovih procjena djeteta. Cilj je istraživanja1 ispitati slaganje procjena roditelja i odgojitelja za različite aspekte razvoja djece predškolske dobi. U istraživanju je sudjelovalo 60 parova procjenjivača (roditelj-odgojitelj) koji su procjenjivali djecu u dobi od 30 mjeseci do 54 mjeseca (42, 6 % procjene muške djece te 57, 4 % ženske djece). I roditelji i odgojitelji popunili su upitnik „Dob i razvojne razine-3“ (Ages & Stages-3 ; Squires i sur., 2009) koji je za potrebe istraživačkoga projekta preveden na hrvatski jezik. Slaganja procjenjivača provjerena su za 5 područja dječjega razvoja: komunikacija, gruba motorika, fina motorika, rješavanje problema, osobno-društveno te opću zabrinutost. Intraklasni koeficijenti korelacije pokazali su slabe do umjerene povezanosti slaganja procjenjivača (ICC = 0, 36–0, 84) dok je pouzdanost slaganja procjenjivača mjerena Kappa koeficijentom pokazala blago do značajno slaganje (κ = 0, 31– 0, 61) ovisno o razvojnom području. „Dob i razvojne razine-3“ nije se pokazao u potpunosti pouzdan mjerni instrument pri čemu je nužno za mjerenje razvojnih odstupanja koristiti više procjenjivača kao i dodatne mjerne instrumente.

Ages & Stages-3 ; development of preschoolers ; developmental delays ; interrater agreement ; interrater reliability

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

23 (4)

2021.

1139-1169

objavljeno

1848-5189

1848-5197

10.15516/cje.v23i4.4241

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Psihologija

Poveznice
Indeksiranost