Upravljačke i organizacijske odrednice marketinga turističke destinacije (CROSBI ID 336769)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Križman Pavlović, Danijela
Ozretić-Došen, Đurđana
hrvatski
Upravljačke i organizacijske odrednice marketinga turističke destinacije
Suvremena teorija sagledava turizam kao sustav koji u svom središtu ima tržišni proces i predstavlja skup međusobno povezanih dijelova koji čine kohezivnu cjelinu. Turistička destinacija jedan je od dijelova tog sustava koji ima izuzetan značaj i ulogu u njegovom funkcioniranju i razvoju. Trendovi koji se javljaju u turističkoj potražnji, oštra konkurentska borba među destinacijama, tehnološke inovacije, environmentalistički pritisci te drugi značajni čimbenici zastupljeni u turističkom makrookruženju nameću potrebu za promišljanjem i iznalaženjem djelotvornijeg načina upravljanja turističkom destinacijom od tradicionalnog. Stav je mnogih autora da turističke destinacije mogu usvajanjem marketinške koncepcije odgovoriti izazovima koje im nameće suvremeno turističko makrookruženje i prevladati strateške jazove u tradicionalnom načinu upravljanja. Analizom brojnih teorijskih rasprava i istraživanja iz područja marketinga turističke destinacije autorica je uočila da ne postoji sveobuhvatan i sustavan pristup sagledavanju i obradi odrednica marketinga turističke destinacije. Imajući na umu presudno značenje navedenog za djelotvorno marketinško upravljanje turističkom destinacijom, autorica je za predmet istraživanja izabrala upravljačke i organizacijske odrednice marketinga turističke destinacije. Osnovni su ciljevi istraživanja: &middot ; ; utvrditi upravljačke i organizacijske odrednice marketinga turističke destinacije &middot ; ; dizajnirati model procesa marketinškog upravljanja turističkom destinacijom &middot ; ; dizajnirati organizacijski model organizacijskog sustava za marketinško upravljanje turističkom destinacijom, dok su posebni ciljevi: &middot ; ; utvrditi temeljne paradigme koncepcije marketinga turističke destinacije i njezine implikacije na upravljanje turističkom destinacijom &middot ; ; istražiti potrebe i mogućnosti buduće primjene dizajniranih modela upravljanja i organizacije marketinga turističke destinacije u Hrvatskoj. Za realizaciju navedenih općih i posebnih ciljeva izvršeni su sljedeći zadaci: &middot ; ; istražene su suvremene tendencije u razvoju turizma &middot ; ; istražena je fenomenologija turističke destinacije &middot ; ; identificirane su specifičosti primjene marketinga u turizmu i marketinga turističke destinacije &middot ; ; analizirani su rezultati provedenih istraživanja o tradicionalnom pristupu upravljanju turističkom destinacijom te trendovima i čimbenicima uspješnosti u upravljanju turističkom destinacijom &middot ; ; analizirani su pristupi upravljanju i organizaciji marketinga konkretnih turističkih destinacija.
turizam; turistička destinacija; marketing; organizacija; Hrvatska
nije evidentirano
engleski
Management and organzational determinants of tourism destination marketing
nije evidentirano
tourism; tourism destination; marketing; organization; Croatia
nije evidentirano
Podaci o izdanju
202
08.04.2003.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb