Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Medijsko prikazivanje muškog i ženskog političkog kandidata na primjeru kampanje za predsjedničke zbore 2019. godine u Hrvatskoj (CROSBI ID 447795)

Ocjenski rad | diplomski rad

Peršić, Nikolina Medijsko prikazivanje muškog i ženskog političkog kandidata na primjeru kampanje za predsjedničke zbore 2019. godine u Hrvatskoj / Balabanić, Ivan ; Plenković, Mateja (mentor); Zagreb, Hrvatsko katoličko sveučilište, . 2022

Podaci o odgovornosti

Peršić, Nikolina

Balabanić, Ivan ; Plenković, Mateja

hrvatski

Medijsko prikazivanje muškog i ženskog političkog kandidata na primjeru kampanje za predsjedničke zbore 2019. godine u Hrvatskoj

Ovaj rad se bavi temom medijskog prikazivanja muškog i ženskog političkog kandidata na primjeru predsjedničkih izbora u Hrvatskoj 2019. godine. Teorijski dio referira se na feminizam, ulogu medija u demokraciji, medijatizaciju politike, te ulogu medija i način na koji mediji izvještavaju o muškim i ženskim političkim kandidatima. Glavni cilj istraživanja se upravo fokusira na pitanje postoji li razlika u tome kako mediji prikazuju kandidate s obzirom na njihov spol. Za potrebe istraživanja korištena su tri hrvatska internetska portala: Index.hr, Večernji.hr i Jutarnji.hr. Korištena je metoda analize sadržaja. Rezultati su pokazali da se javlja razlika u načinu prikazivanja kandidata s obzirom na spol. U ovom slučaju, ženski kandidat prikazivan je negativnije – u tonu priloga, medijskom toniranju kandidata, autorskog kritičkog odnosa prema temi. Ženski kandidat, Kolinda Grabar-Kitarović je više ismijavana i kritizirana. Također, rezultati su pokazali da se mediji oslanjaju na rodne stereotipe, odnosno da se osobine poput racionalnosti, kompetitivnosti i asertivnosti povezuju s muškim kandidatom, ali ne i sa ženskim – ženski kandidatkinja je opisana kao nesigurna, nestabilna i ovisna. Također, stereotipi su pronađeni i u temama o kojima mediji pišu. Uz to, mediji pišu priloge o ženskom kandidatu koji se tiču privatnog života i fizičkog izgleda što nije slučaj za muškog kandidata. Također, fotografije u prilozima oslanjaju se na neke rodne stereotipe.

Mediji, izbori, muški, ženski kandidati

nije evidentirano

engleski

Media presentation of a male and female political candidate on the example of the campaign for the 2019. presidential elections in Croatia

nije evidentirano

Media, elections, men, women candidates

nije evidentirano

Podaci o izdanju

60

01.02.2022.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Hrvatsko katoličko sveučilište

Zagreb

Povezanost rada

Sociologija