Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Učinak istraživačkih učeničkih pokusa na prepoznavanje interferencijskih i ogibnih uzoraka (CROSBI ID 714772)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | domaća recenzija

Sušac, Ana ; Planinić, Maja ; Bubić, Andreja ; Jeličić, Katarina ; Ivanjek, Lana ; Matejak Cvenić, Karolina ; Palmović, Marijan Učinak istraživačkih učeničkih pokusa na prepoznavanje interferencijskih i ogibnih uzoraka // Zbornik radova XV. hrvatskog simpozija o nastavi fizike / Poljak, Nikola ; Pećina, Planinka ; Matejak Cvenić, Karolina (ur.). Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2021. str. 108-112

Podaci o odgovornosti

Sušac, Ana ; Planinić, Maja ; Bubić, Andreja ; Jeličić, Katarina ; Ivanjek, Lana ; Matejak Cvenić, Karolina ; Palmović, Marijan

hrvatski

Učinak istraživačkih učeničkih pokusa na prepoznavanje interferencijskih i ogibnih uzoraka

Prepoznavanje interferencijskih i ogibnih uzoraka jedan je od očekivanih ishoda učenja valne optike. U ovom smo istraživanju ispitali može li izvođenje istraživačkih učeničkih pokusa pomoći učenicima u prepoznavanju interferencijskih i ogibnih uzoraka s kojima se susreću u nastavi. U eksperimentalnoj grupi provedena je nastavna intervencija koja je sadržavala pet učeničkih istraživačkih pokusa iz valne optike dok je kontrolna grupa imala standardnu nastavu iz valne optike. Mjerili smo pokrete očiju učenika iz eksperimentalne i kontrolne grupe dok su identificirali uzorke dobivene prolaskom svjetlosti kroz jednu i dvije uske pukotine i optičku rešetku. Učenici iz eksperimentalne grupe imali su veći postotak točnih odgovora od učenika u kontrolnoj grupi što pokazuje da su istraživački učenički pokusi pozitivno utjecali na učeničko prepoznavanje interferencijskih i ogibnih uzoraka. Nizak postotak točnih odgovora, čak i u eksperimentalnoj grupi, potvrđuje da razlikovanje uzoraka iz valne optike predstavlja težak zadatak za učenike. Rezultati mjerenja pokreta očiju pokazali su da su se učenici iz eksperimentalne grupe kraće zadržavali na ponuđenim uzorcima, vjerojatno zato što su im bili poznatiji i jer su se osjećali sigurnije u odabiru ispravnog uzorka. Rezultati ovog istraživanja sugeriraju da se učeničko prepoznavanje interferencijskih i ogibnih uzoraka može poboljšati uvođenjem istraživačkih učeničkih pokusa u nastavu valne optike.

nastava fizike ; pokusi ; valna optika

nije evidentirano

engleski

The effect of investigative student experiments on the recognition of interference and diffraction patterns

nije evidentirano

physics education ; exepriments ; wave optics

nije evidentirano

Podaci o prilogu

108-112.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova XV. hrvatskog simpozija o nastavi fizike

Poljak, Nikola ; Pećina, Planinka ; Matejak Cvenić, Karolina

Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo

978-953-7178-23-9

Podaci o skupu

15. hrvatski simpozij o nastavi fizike

predavanje

07.04.2021-08.04.2021

Hrvatska

Povezanost rada

Fizika