Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Učeničko razumijevanje proporcionalnosti (CROSBI ID 714769)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | domaća recenzija

Benković, Ivana ; Sušac, Ana Učeničko razumijevanje proporcionalnosti // Zbornik radova XIV. hrvatskog simpozija o nastavi fizike / Jeličić, Katarina ; Matejak Cvenić, Karolina ; Pećina, Planinka et al. (ur.). Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2019. str. 58-64

Podaci o odgovornosti

Benković, Ivana ; Sušac, Ana

hrvatski

Učeničko razumijevanje proporcionalnosti

Proporcionalno zaključivanje važno je u svakodnevnom životu, a razvija se u nastavi matematike i fizike u osnovnoj i srednjoj školi. Sposobnost proporcionalnog zaključivanja jedan je od prvih znakova razvoja formalnog načina razmišljanja kod učenika. U istraživanju je sudjelovalo 155 učenika osmog razreda osnovne škole i drugog razreda srednje škole koji su rješavali zadatke s proporcionalnosti u različitim kontekstima (kinematika, strujni krugovi, poluga itd.) i stupnjevima složenosti (uočavanje multiplikativne ovisnosti, usporedba omjera, zaključivanje na temelju funkcionalne ovisnosti, razumijevanje grafičkog prikaza proporcionalnih veličina). U radu su prikazani glavni rezultati istraživanja i navedene su najčešće učeničke poteškoće s različitim aspektima proporcionalnog zaključivanja. Rezultati pokazuju da su učenici najbolje riješili zadatke u kojima se mogu koristiti formule, dok većina učenika ima poteškoće s razumijevanjem funkcionalne ovisnosti dviju veličina.

nastava fizike ; konceptualno razumijevanje ; proporcionalnost

nije evidentirano

engleski

Pupils' understanding of proportionality

nije evidentirano

physics education ; conceptual understanding ; proportionality

nije evidentirano

Podaci o prilogu

58-64.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova XIV. hrvatskog simpozija o nastavi fizike

Jeličić, Katarina ; Matejak Cvenić, Karolina ; Pećina, Planinka ; Planinić, Maja

Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo

978-953-7178-22-2

Podaci o skupu

14. hrvatski simpozij o nastavi fizike

predavanje

23.04.2019-25.04.2019

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Fizika