Učeničko razumijevanje proporcionalnosti (CROSBI ID 714769)
Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Benković, Ivana ; Sušac, Ana
hrvatski
Učeničko razumijevanje proporcionalnosti
Proporcionalno zaključivanje važno je u svakodnevnom životu, a razvija se u nastavi matematike i fizike u osnovnoj i srednjoj školi. Sposobnost proporcionalnog zaključivanja jedan je od prvih znakova razvoja formalnog načina razmišljanja kod učenika. U istraživanju je sudjelovalo 155 učenika osmog razreda osnovne škole i drugog razreda srednje škole koji su rješavali zadatke s proporcionalnosti u različitim kontekstima (kinematika, strujni krugovi, poluga itd.) i stupnjevima složenosti (uočavanje multiplikativne ovisnosti, usporedba omjera, zaključivanje na temelju funkcionalne ovisnosti, razumijevanje grafičkog prikaza proporcionalnih veličina). U radu su prikazani glavni rezultati istraživanja i navedene su najčešće učeničke poteškoće s različitim aspektima proporcionalnog zaključivanja. Rezultati pokazuju da su učenici najbolje riješili zadatke u kojima se mogu koristiti formule, dok većina učenika ima poteškoće s razumijevanjem funkcionalne ovisnosti dviju veličina.
nastava fizike ; konceptualno razumijevanje ; proporcionalnost
nije evidentirano
engleski
Pupils' understanding of proportionality
nije evidentirano
physics education ; conceptual understanding ; proportionality
nije evidentirano
Podaci o prilogu
58-64.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik radova XIV. hrvatskog simpozija o nastavi fizike
Jeličić, Katarina ; Matejak Cvenić, Karolina ; Pećina, Planinka ; Planinić, Maja
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo
978-953-7178-22-2
Podaci o skupu
14. hrvatski simpozij o nastavi fizike
predavanje
23.04.2019-25.04.2019
Zadar, Hrvatska