Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Muzejska medijacija umjetnosti u ,,bijeloj kocki” (CROSBI ID 305651)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Miklošević, Željka Muzejska medijacija umjetnosti u ,,bijeloj kocki” // Život umjetnosti, 108 (2021), 44-55

Podaci o odgovornosti

Miklošević, Željka

hrvatski

Muzejska medijacija umjetnosti u ,,bijeloj kocki”

Rasprave o temeljnoj ulozi umjetničkog muzeja poglavito se vežu za različito shvaćanje prirode umjetnosti - njezine autonomnosti ili instrumentalnosti. Zagovaranje potonjeg u kontekstu demonstracije društvene vrijednosti umjetničkog muzeja ili participacije u umjetnosti dovelo je u drugoj polovici 20. stoljeća do potrebe za umjetničkom medijacijom prvenstveno kao edukacijom posjetitelja o važnosti i značenju umjetničkih djela. Međutim, u radu se medijacija u muzejima koji slijede model takozvane „bijele kocke“ promatra kroz prizmu komunikacije na izložbi tijekom pojedinačnog posjeta, a u obzir se uzimaju svi izložbeni mediji, od prostra, teksta, do različitih oblika digitalnih sadržaja i tehnologije. Teorijski okvir rada predstavljaju tri načela muzejske medijacije koji uključuju paradigme istraživanja umjetnosti i estetskog iskustva na kojima se temelji muzejska praksa, izložbene medije te paradigme kulturnih politika. Pregledom medijacije na umjetničkim muzejskim izložbama od 30-ih godina 20.stoljeća do danas, u kontekstu tri navedena načela, predlaže se i analiza medijacije kao svojevrsnog alata za određivanje odnosa koje muzeji uspostavljaju između umjetnosti i posjetitelja, a time i njihove društvene uloge.

umjetnički muzej ; medijacija ; mediji ; kulturna politika ; estetsko iskustvo

nije evidentirano

engleski

Museum mediation of art in the "white cube"

nije evidentirano

art museum ; mediation ; media ; cultural policy ; aesthetic experience

nije evidentirano

Podaci o izdanju

108

2021.

44-55

objavljeno

0514-7794

1849-2207

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti

Indeksiranost