»Du fotografierst, während wir sterben«. Über Materialität, Kunst und den Gesellschaftsvertrag des Partisanenfotoarchivs (CROSBI ID 72250)
Prilog u knjizi | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Horvatinčić, Sanja
njemački
»Du fotografierst, während wir sterben«. Über Materialität, Kunst und den Gesellschaftsvertrag des Partisanenfotoarchivs
Partizanska fotografija, kao središnji motiv knjige, analizira se kao fenomen suvremenog društveno-političkog značaja koji proizvodi nove oblike kulturno-estetske uporabe fotografske arhive. Polazeći od teze o društvenom ugovoru fotografije izraelske teoretičarke Ariele Azoullay, tumači se identifikacija izazvana političkom instrumentalizacijom ideoloških sukoba iz Drugoga svjetskog rata, kao i kontinuitetom nasilja, što se ogleda u brisanju ili falsificiranju povijesnih događaja i njihovih uzroka. Analizirajući odnos političkog i umjetničkog u mediju ratne fotografije, upućuje se na značaj materijalnih uvjeta njezina nastanka i smještaja ove produkcije u šire polje partizanskog kulturnog stvaralaštva, kako ga definira Rastko Močnik. Konačno, tekst donosi pregled tema i njezina značaja u širem kontekstu stvaranja "partizanskog arhiva".
Ratna fotografija, društveni ugovor fotografije, partizansko kulturno stvaralaštvo, foto-arhiv, Drugi svjetski rat
nije evidentirano
engleski
‘You’re Taking Pictures, While We’re Being Killed!’ On Materiality, Art, and the Civil Contract of the Partisan Photo Archive
nije evidentirano
Ratna fotografija, društveni ugovor fotografije, partizansko kulturno stvaralaštvo, foto-arhiv, Drugi svjetski rat
nije evidentirano
Podaci o prilogu
15-24.
objavljeno
10.1515/9783422986398-002
Podaci o knjizi
Rotes Licht. Jugoslawische Partisanenfotografie. Bilder einer sozialen Bewegung, 1941-1945
Rosa Luxemburg, Stiftung
Berlin: Walter de Gruyter
2021.
9783422985100
Povezanost rada
Interdisciplinarne humanističke znanosti, Likovne umjetnosti, Povijest