Utjecaj integrirane nastave matematike i tjelesne i zdravstvene kulture na trajnost znanja iz geometrije (CROSBI ID 447690)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Šetka, Ljubica
Hraste, Mladen
hrvatski
Utjecaj integrirane nastave matematike i tjelesne i zdravstvene kulture na trajnost znanja iz geometrije
Interdisciplinarni pristupi omogućavaju razvijanje originalnih mislitelja, koji razmišljaju na cjelovit način i koji će biti spremni suočiti se s određenim problemom ili pitanjem te pokušati ga riješiti primjenom znanja i ideja iz različitih disciplina. Jedan od primjera integrirane nastave pokazuje upravo ovo istraživanje. Istraživanje je imalo za cilj utvrditi i objasniti efikasnost integrirane nastave matematike i tjelesne i zdravstvene kulture na trajnost znanja iz matematike kod učenika i učenica 4. razreda osnovne škole. Uzorak ispitanika činila je eksperimentalna (n=20) i kontrolna (n=18) grupa ispitanika. Uzorak varijabli činila je baterija testova iz geometrije. Test iz geometrije proveo se u dvije vremenske točke s odmakom od oko 60 dana. Test inicijalnog mjerenja iz geometrije se sastojao iz prethodno usvojenih znanja iz prva tri razreda osnovne škole. Finalno mjerenje je održano nakon 60 dana od završetka eksperimenta. Test finalnog znanja se sastojao od ispitnih pitanja iz nastavne teme pravokutnik, kvadrat i njihovi opsezi. Eksperimentalna grupa ispitanika usvajala je predviđena matematička znanja isključivo preko kinezioloških operatora. Kontrolna grupa ispitanika znanja iz matematike usvajala je na klasičnoj nastavi matematike. Eksperiment je sačinjen od 4 integrirana nastavna sata matematike i tjelesne i zdravstvene kulture. Na temelju rezultata univarijantne analize varijance dobiveni rezultati ukazuju da su dugoročni efekti integrirane nastave tjelesne i zdravstvene kulture i matematike jednako dobri kao i podučavanje matematike prema smjernicama kurikuluma. U budućim istraživanjima bilo bi poželjno istražiti dugoročne efekte nakon većeg vremenskog odmaka od eksperimenta.
integracija, pamćenje, matematika, tjelesna i zdravstvena kultura
nije evidentirano
engleski
The influence of integrated teaching of mathematics and physical education and health on the permanence of knowledge in geometry
nije evidentirano
integration, memory, mathematics, physical and health culture
nije evidentirano
Podaci o izdanju
111
10.03.2014.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Splitu
Split