Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Važnost izražajnog čitanja u razvoju čitateljske kulture djeteta rane i predškolske dobi (CROSBI ID 714641)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Vekić-Kljaić, Višnja ; Šego, Jasna Važnost izražajnog čitanja u razvoju čitateljske kulture djeteta rane i predškolske dobi // Međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup ČITATELJ I ČITANJE U DIGITALNO DOBA. 2021. str. 173-173

Podaci o odgovornosti

Vekić-Kljaić, Višnja ; Šego, Jasna

hrvatski

Važnost izražajnog čitanja u razvoju čitateljske kulture djeteta rane i predškolske dobi

Čitateljska kultura obuhvaća čitanje kao redovitu jezičnu aktivnost. Razvoj kulture čitanja cjeloživotni je proces. U radu s djecom predškolske dobi valja oblikovati okružje u kojemu se čitanje cijeni, potiče i aktivno promiče. Čitanje utječe na sva područja djetetova razvoja, a u radu su istaknuti aspekti spoznajnog i socio- emocionalnog razvoja predškolskoga djeteta. Izražajno je čitanje takvo čitanje kojim se poštuju govorne vrjednote hrvatskoga standardnog jezika, a interpretativno čitanje ide i korak dalje, čitatelj u tekst unosi svoje emocije, interpretira tekst na svoj, osobit način. Cilj je rada ispitati utjecaj izražajnog i interpretativnog čitanja na dječji interes, motivaciju, suradnju i razumijevanje odabranih priča. Kao istraživačka metoda koristi se eksperiment s dvije odgojne skupine djece, ujednačene po broju djece, dobi, spolu i zaposlenosti roditelja. U eksperimentalnoj skupini odgojiteljica se služi metodom izražajnog čitanja, a u kontrolnoj skupini priča se čita na uobičajen način. Nakon pregleda videozapisa čitanja odabranih priča, s pomoću protokola promatranja ispituje se interes, motivacija i suradnja te razumijevanje priča. Pretpostavka je da će djeca u eksperimentalnoj skupini bolje razumjeti priču, biti zaineresiranija, motiviranija i suradljivija od djece u kontrolnoj skupini.

djeca predškolske dobi, izražajno čitanje odgojitelja, kultura čitanja, razumijevanje pročitanog.

nije evidentirano

engleski

The importance of expressive reading in the development of reading culture of an early and preschool child

nije evidentirano

: expressive reading, non-expressive reading, reading culture, understanding the text

nije evidentirano

Podaci o prilogu

173-173.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup ČITATELJ I ČITANJE U DIGITALNO DOBA

Podaci o skupu

Međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup Čitatelj i čitanje u digitalno doba

predavanje

11.11.2021-11.11.2021

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti, Pedagogija

Poveznice