Informacijska pismenost u kontekstu radničkih prava: teorijsko-istraživački pristup (CROSBI ID 447576)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Šobota, Dijana
Špiranec, Sonja
hrvatski
Informacijska pismenost u kontekstu radničkih prava: teorijsko-istraživački pristup
Informacijska pismenost danas je dobro etablirana, uglavnom u znanstvenom diskursu, a proces konsolidacije pojma i koncepta bio je dugotrajan i zapravo još nije završen. Iako među definicijama postoji više konvergencije nego divergencije, ipak je zamjetan nedostatak konsenzusa o poimanju informacijske pismenosti, što upućuje na složenost fenomena, ali i različite teorijske, pa i ideološke pravce i pristupe. Rad daje pregled razvoja koncepta, definicija, modela i standarda informacijske pismenosti, te razmatra tehnološke, društvene i pedagoške paradigme koje su dovele do pojave informacijske pismenosti, ali i potaknule njen daljnji razvoj. Informacijska pismenost razmatra se u odnosu na utjecaj neoliberalne agende na zahtjeve prema informacijskom opismenjivanju te se iznose ključne postavke kritičke informacijske pismenosti i kritičke pedagogije kao alternativne paradigme i kritike informacijske pismenosti kao neoliberalnog projekta. U istraživačkom dijelu rada predstavljeni su rezultati istraživanja o informacijskoj pismenosti u kontekstu radničkih prava. Istraživanjem su se ispitivali obrasci informacijskog ponašanja radnika, razina informiranosti radnika o radničkim pravima, te se pokušalo utvrditi postoje li razlike u razini informiranosti i informacijskom ponašanju među različitim kategorijama radnika. Također su istraživani načini na koje se radnici informiraju o svojim radničkim pravima kao i načini na koje koriste informacije i jesu li spremni aktivno se uključiti u borbu za svoja radnička prava i interese.
informacijska pismenost, kritička informacijska pismenost, kritička pedagogija, neoliberalizam, radnička prava, istraživanje
nije evidentirano
engleski
Information literacy in the context of workers' rights: a theoretical and research-based approach
nije evidentirano
information literacy, critical information literacy, critical pedagogy, neoliberalism, workers' rights, research
nije evidentirano
Podaci o izdanju
124
09.07.2021.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb