Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uporaba kohezivnih sredstava kao pokazatelj razine komunikacijske kompetencije hrvatskih učenika njemačkoga jezika (CROSBI ID 714483)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Matić, Ivana ; Pernjek, Jasminka Uporaba kohezivnih sredstava kao pokazatelj razine komunikacijske kompetencije hrvatskih učenika njemačkoga jezika // Jezik i njegovi učinci : zbornik radova s međunarodnoga znanstvenog skupa Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku / Stolac, Diana ; Vlastelić, Anastazija (ur.). Zagreb: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2018. str. 255-265

Podaci o odgovornosti

Matić, Ivana ; Pernjek, Jasminka

hrvatski

Uporaba kohezivnih sredstava kao pokazatelj razine komunikacijske kompetencije hrvatskih učenika njemačkoga jezika

Komunikacijska kompetencija ne razvija se istom brzinom u svim jezičnim područjima, a na razinu ovladanosti između ostalog utječu način te kontekst ovladavanja jezikom. Na uspješnost u vrlo složenoj jezičnoj vještini pisanja prema istraživanjima utječu vremensko trajanje i intenzitet učenja, ali i faktori poput učenja drugih stranih jezika, izvanškolska iskustva sa stranim jezikom te uporaba medija. Također se pokazalo da je vještina pisanja dobar prediktor ukupnog uspjeha u učenju engleskoga jezika mjerenoga školskom ocjenom. Jedan od pokazatelja razvijenosti komunikacijske kompetencije je kohezija kao jedan od standarda tekstualnosti, odnosno poznavanje i primjena sredstava kojima se rečenice povezuju u strukturirani i smisleni tekst. Nedostatno poznavanje ovih lingvističkih elemenata i njihova neprecizna uporaba mogu prouzročiti nesporazume u komunikaciji na jezičnoj i međukulturnoj razini. Provedena istraživanja ukazuju na to da je frekvencija uporabe kohezivnih sredstava među učenicima stranog jezika manja nego među izvornim govornicima, pa se njihova uporaba može smatrati pokazateljem razvijenosti komunikacijske kompetencije u stranom jeziku. Budući da su istraživanja provedena u Hrvatskoj pokazala da po razvijenosti komunikacijske kompetencije u jezičnim djelatnostima govorenja i pisanja nakon jednakog broja godina učenja jezika učenici njemačkoga jezika zaostaju za učenicima engleskoga jezika, postavlja se pitanje koje su to okolnosti učenja koje uvjetuju tu razliku. Cilj je ovog istraživanja utvrditi ukazuje li uporaba kohezivnih sredstava u pisanom izrazu na razinu razvijenosti komunikacijske kompetencije učenika njemačkog jezika te postoji li korelacija između raspona korištenih kohezivnih sredstava i konteksta učenja jezika. Dobiveni rezultati potvrdili su polazne pretpostavke: nakon 12 godina učenja jezika učenici koriste širi repertoar kohezivnih sredstava, imaju bolje ocjene iz kohezije kod pisanih uradaka, a uporaba kohezivnih sredstava dobar je prediktor kvalitete pisane proizvodnje, a samim time i komunikacijske kompetencije.

kohezivna sredstva, komunikacijska kompetencija, učenici njemačkoga jezika, vještina pisanja

nije evidentirano

engleski

The use of cohesive means as an indicator of the level of communication competence of Croatian German language students

nije evidentirano

cohesive means, communication competence, German language students, writing skills

nije evidentirano

Podaci o prilogu

255-265.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Jezik i njegovi učinci : zbornik radova s međunarodnoga znanstvenog skupa Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku

Stolac, Diana ; Vlastelić, Anastazija

Zagreb: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)

9789537963866

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Povezane osobe




Interdisciplinarne humanističke znanosti, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti), Obrazovne znanosti