Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Transformacijsko vodstvo i radna uspješnost nastavnika u vrijeme pandemije COVID-19: uloga samoefikasnosti i digitalne pismenosti (CROSBI ID 714459)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Burić, Irena ; Parmač Kovačić, Maja Transformacijsko vodstvo i radna uspješnost nastavnika u vrijeme pandemije COVID-19: uloga samoefikasnosti i digitalne pismenosti // 22. Dani psihologije u Zadru – knjiga sažetaka / Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana et al. (ur.). Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2021. str. 22-22

Podaci o odgovornosti

Burić, Irena ; Parmač Kovačić, Maja

hrvatski

Transformacijsko vodstvo i radna uspješnost nastavnika u vrijeme pandemije COVID-19: uloga samoefikasnosti i digitalne pismenosti

Istraživanja sustavno pokazuju da je transformacijski stil rukovođenja pozitivno povezan s radnom uspješnošću zaposlenika te da je ovaj odnos posredovan i moderiran brojnim osobnim i kontekstualnim čimbenicima. Međutim, transformacijsko vodstvo ravnatelja škola i njegov odnos s radnom uspješnošću nastavnika još uvijek su slabo istraženi, a naročito u svjetlu povećanih i izvanrednih zahtjeva na radnom mjestu kao što su, primjerice, zahtjevi i izazovi uzrokovani pandemijom COVID-19 i organizacijom rada na daljinu. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati kako i kada transformacijsko vodstvo ravnatelja objašnjava kvalitetu poučavanja na daljinu. Preciznije, testirana je medijacijska uloga nastavničke samoefikasnosti u objašnjenju odnosa između nastavničke percepcije transformacijskog vodstva ravnatelja njihovih škola i triju dimenzija samoprocijenjene kvalitete poučavanja – upravljanja razredom u virtualnim učionicama, aktivacije viših kognitivnih procesa učenika i emocionalne podrške učenicima. Također, provjerena je potencijalna moderatorska uloga stupnja samoprocijenjene digitalne pismenosti nastavnika, kao jednog od iznimno važnog osobnog resursa u kontekstu poučavanja na daljinu, u objašnjenju pretpostavljenih odnosa. U istraživanju koje je provedeno u drugoj polovici travnja 2020. godine putem online upitnika, sudjelovalo je 1655 nastavnika (1383 žena) osnovnih i srednjih škola iz različitih područja Hrvatske koji su u prosjeku imali 15.70 godina radnog staža u obrazovanju (SD=10.30). Moderirana medijacijska analiza pokazala je da samoefikasnost djelomično posreduje odnos između transformacijskog vodstva i triju dimenzija kvalitete poučavanja – što su nastavnici u većoj mjeri procjenjivali stil rukovođenja ravnatelja svojih škola transformacijskim, to su izvještavali o većim razinama samoefikasnosti koje su pak bile povezane s većom kvalitetom poučavanja. Također, stupanj digitalne pismenosti nije značajno moderirao odnos između transformacijskog vodstva i samoefikasnosti, odnos između transformacijskog vodstva i radne uspješnosti nastavnika, kao ni pretpostavljeni medijacijski mehanizam. Ipak, digitalna pismenost pokazala se važnom u objašnjenju i nastavničke samoefikasnosti i njihove radne uspješnosti.

nastavnici ; transformacijsko vodstvo ; samoefikasnost ; radna uspješnost ; COVID-19 pandemija

nije evidentirano

engleski

Transformational leadership and teacher performance during the COVID-19 pandemic: the role of self- efficacy and digital literacy

nije evidentirano

teachers ; transformational leadership ; self-efficacy ; work performance ; COVID-19 pandemic

nije evidentirano

Podaci o prilogu

22-22.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

22. Dani psihologije u Zadru – knjiga sažetaka

Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina

Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru

978-953-331-305-4

Podaci o skupu

22. Dani psihologije u Zadru

predavanje

01.10.2021-03.10.2021

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice