Transformacijsko vodstvo i radna uspješnost nastavnika u vrijeme pandemije COVID-19: uloga samoefikasnosti i digitalne pismenosti (CROSBI ID 714459)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Burić, Irena ; Parmač Kovačić, Maja
hrvatski
Transformacijsko vodstvo i radna uspješnost nastavnika u vrijeme pandemije COVID-19: uloga samoefikasnosti i digitalne pismenosti
Istraživanja sustavno pokazuju da je transformacijski stil rukovođenja pozitivno povezan s radnom uspješnošću zaposlenika te da je ovaj odnos posredovan i moderiran brojnim osobnim i kontekstualnim čimbenicima. Međutim, transformacijsko vodstvo ravnatelja škola i njegov odnos s radnom uspješnošću nastavnika još uvijek su slabo istraženi, a naročito u svjetlu povećanih i izvanrednih zahtjeva na radnom mjestu kao što su, primjerice, zahtjevi i izazovi uzrokovani pandemijom COVID-19 i organizacijom rada na daljinu. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati kako i kada transformacijsko vodstvo ravnatelja objašnjava kvalitetu poučavanja na daljinu. Preciznije, testirana je medijacijska uloga nastavničke samoefikasnosti u objašnjenju odnosa između nastavničke percepcije transformacijskog vodstva ravnatelja njihovih škola i triju dimenzija samoprocijenjene kvalitete poučavanja – upravljanja razredom u virtualnim učionicama, aktivacije viših kognitivnih procesa učenika i emocionalne podrške učenicima. Također, provjerena je potencijalna moderatorska uloga stupnja samoprocijenjene digitalne pismenosti nastavnika, kao jednog od iznimno važnog osobnog resursa u kontekstu poučavanja na daljinu, u objašnjenju pretpostavljenih odnosa. U istraživanju koje je provedeno u drugoj polovici travnja 2020. godine putem online upitnika, sudjelovalo je 1655 nastavnika (1383 žena) osnovnih i srednjih škola iz različitih područja Hrvatske koji su u prosjeku imali 15.70 godina radnog staža u obrazovanju (SD=10.30). Moderirana medijacijska analiza pokazala je da samoefikasnost djelomično posreduje odnos između transformacijskog vodstva i triju dimenzija kvalitete poučavanja – što su nastavnici u većoj mjeri procjenjivali stil rukovođenja ravnatelja svojih škola transformacijskim, to su izvještavali o većim razinama samoefikasnosti koje su pak bile povezane s većom kvalitetom poučavanja. Također, stupanj digitalne pismenosti nije značajno moderirao odnos između transformacijskog vodstva i samoefikasnosti, odnos između transformacijskog vodstva i radne uspješnosti nastavnika, kao ni pretpostavljeni medijacijski mehanizam. Ipak, digitalna pismenost pokazala se važnom u objašnjenju i nastavničke samoefikasnosti i njihove radne uspješnosti.
nastavnici ; transformacijsko vodstvo ; samoefikasnost ; radna uspješnost ; COVID-19 pandemija
nije evidentirano
engleski
Transformational leadership and teacher performance during the COVID-19 pandemic: the role of self- efficacy and digital literacy
nije evidentirano
teachers ; transformational leadership ; self-efficacy ; work performance ; COVID-19 pandemic
nije evidentirano
Podaci o prilogu
22-22.
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
22. Dani psihologije u Zadru – knjiga sažetaka
Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru
978-953-331-305-4
Podaci o skupu
22. Dani psihologije u Zadru
predavanje
01.10.2021-03.10.2021
Zadar, Hrvatska