Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Hektorovićevo "Ribanje i ribarsko prigovaranje" od dramatizacije do intermedijalnosti i hibridnih formi (CROSBI ID 714407)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Žugić, Anamarija Hektorovićevo "Ribanje i ribarsko prigovaranje" od dramatizacije do intermedijalnosti i hibridnih formi // Dvadeset osmi Marulićevi dani (programska knjižica) / Jozić, Branko ; Lučin, Bratislav (ur.). Split: Književni krug Split, 2018. str. 32-33

Podaci o odgovornosti

Žugić, Anamarija

hrvatski

Hektorovićevo "Ribanje i ribarsko prigovaranje" od dramatizacije do intermedijalnosti i hibridnih formi

U povijesti hrvatskoga kazališta brojna su se kanonska djela starije hrvatske književnosti sustavno prepoznavala kao materija koja zavrjeđuje ponovno zaživjeti u ruhu dramatizacije, nerijetko izložene postupcima prevrednovanja i aktualizacije, kako bi posredstvom kazališne igre uspostavila kontakt sa suvremenom publikom. Hektorovićevo se Ribanje i ribarsko prigovaranje u tom smislu nije podvrglo samo intervencijama na planu teksta nego se od 90-ih godina 20. stoljeća do danas njegova dramatizacija u cjelovitom ili fragmentarnom obliku pojavila i kao predmet dokumentarne radiodrame i kao filmska adaptacija kazališne predstave, a izvorni je tekst poslužio kao inspiracija za scenarij dugometražnoga filma, kojeg je realizacija tek u začetku. Uzimajući u obzir suvremene težnje k rekontekstualizaciji i jezičnoj aktualizaciji djela starije književnosti, autori dramatizacija "Ribanja" pažljivo su odmjeravali obilježja Hektorovićeva jezika i stila te su ga gotovo isključivo vezivali uz ambijent Hvara i tradiciju, ponajviše amaterskoga, hvarskoga kazališta. Između nekoliko ostvarenja ističe se dramatizacija, odnosno »scensko uprizorenje« Nikice Kolumbića, koje je nastalo na temelju spjeva i fragmenata drugih Hektorovićevih djela, zatim redateljska intervencija Marina Carića u predstavi Hvarskog pučkog kazališta, filmska adaptacija prema istom izvoru i naposljetku dokumentarna radiodrama Ljube Pauzina Od Hvara oblutak, također prema Carićevoj varijanti. Sa sviješću o postojećim varijantama, u ovom će se radu sagledati suvremene dramatizacije Hektorovićeva Ribanja, način na koji su se prepoznali dramaturški potencijali izvornoga teksta i njihov tretman u raznovrsnim (audiovizualnim) formama. Neće se zaobići ni problematizacija žanra s obzirom na pojmove intermedijalnosti i hibridnosti, kao ni propitivanje mjesta koje tekst "Ribanja" u toj problematici zauzima.

Petar Hektorović ; Hrvatsko kazalište ; Intermedijalnost ; Dramatizacija

nije evidentirano

engleski

Hektorović’s “Fishing and Fishermen's Talk” From Dramatization to Intermediality and Hybrid Forms

nije evidentirano

Petar Hektorović ; Croatian theater ; Intermediality ; Dramatization

nije evidentirano

Podaci o prilogu

32-33.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Dvadeset osmi Marulićevi dani (programska knjižica)

Jozić, Branko ; Lučin, Bratislav

Split: Književni krug Split

Podaci o skupu

Colloquium Marulianum XXVIII. 450. obljetnica prvog izdanja Hektorovićeva "Ribanja i ribarskog prigovaranja"

predavanje

20.04.2018-21.04.2018

Split, Hrvatska

Povezanost rada

Znanost o umjetnosti