Measuring Academic Vocabulary Breadth and Depth in Upper-Elementary School Students (CROSBI ID 305157)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Gnjidić, Vedrana ; Keresteš, Gordana ; Peti-Stantić, Anita
engleski
Measuring Academic Vocabulary Breadth and Depth in Upper-Elementary School Students
U ovom se radu analizira novorazvijena mjera procjene poznavanja općeg akademskog vokabulara učenika viših razreda osnovne škole u Hrvatskoj. Njome se procjenjuje poznavanje sinonima (kao mjera širine vokabulara) i ograničenja kolokacijske upotrebe (kao mjera dubine vokabulara) unutar općeg akademskog registra. U istraživanju su sudjelovali učenici petog, šestog i sedmog razreda osnovne škole (N = 152, 69, 7% djevojčica). Osim mjere općeg akademskog vokabulara, učenici su ispunili i Mill Hill ljestvice rječnika, standardiziranu mjeru općeg vokabulara. Rezultati pokazuju da je novi instrument za mjerenje poznavanja općeg akademskog vokabulara pouzdan i valjan—ima dobru unutarnju konzistentnost, osjetljiv je na očekivane dobne i spolne razlike u dubini i širini vokabulara te visoko korelira s rezultatima dobivenim na Mill Hill ljestvicama rječnika. Ova bi nova mjera mogla popuniti prazninu u istraživanju akademskog vokabulara jer nekoliko trenutno dostupnih mjera procjene vokabulara na hrvatskom jeziku ne testira specifično taj segment, te bi se mogla koristiti za evaluaciju različitih intervencija usmjerenih na razvoj akademskog vokabulara u školama.
collocations ; general academic vocabulary ; synonymy
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o izdanju
23 (4)
2021.
1043-1085
objavljeno
1848-5189
1848-5197
10.15516/cje.v23i4.4145