Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Transdisciplinarnost, interdisciplinarnost, dijalog. Temeljne smjernice za odgoj u katoličkim ustanovama, s osobitim osvrtom na teološke fakultete, u svjetlu apostolske konstitucije Veritatis gaudium pape Franje (CROSBI ID 714405)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa

Dugalić, Vladimir ; Begić, Martina s. Ana Transdisciplinarnost, interdisciplinarnost, dijalog. Temeljne smjernice za odgoj u katoličkim ustanovama, s osobitim osvrtom na teološke fakultete, u svjetlu apostolske konstitucije Veritatis gaudium pape Franje // Perspektive katoličkih učilišta i obrazovanja općenito Đakovo, Hrvatska, 24.11.2020-24.11.2020

Podaci o odgovornosti

Dugalić, Vladimir ; Begić, Martina s. Ana

hrvatski

Transdisciplinarnost, interdisciplinarnost, dijalog. Temeljne smjernice za odgoj u katoličkim ustanovama, s osobitim osvrtom na teološke fakultete, u svjetlu apostolske konstitucije Veritatis gaudium pape Franje

Papa Franjo je u nekoliko prigoda naglasio da je danas pred katoličkim odgojnim i obrazovnim ustanovama velik kulturni, duhovni i odgojni izazov. Novi naglasci su osobito izneseni u dva dokumenta: apostolskoj konstituciji o crkvenim sveučilištima i fakultetima Veritatis gaudium pape Franje te u dokumentu Odgajati za solidarni humanizam Kongregacije za katolički odgoj. Polazeći od ovih dokumenata, rad smo podijelili na dva dijela. U prvom se pojašnjavaju temeljne smjernice odgoja i obrazovanja u katoličkim ustanovama, a očituju se u transdisciplinarnosti, interdisciplinarnosti i dijalogu. Transdisciplinarnost se odnosi na stjecanje sposobnosti prakticiranja jednog oblika spoznaje i tumačenja stvarnosti u svjetlu „misli Kristove“. Potrebno je dati jedinstvo sadržaja, motrišta i cilja znanju polazeći od Božje riječi koja se utjelovila. Kršćanski odgoj stoga počiva na jedincatosti znanja, priopćavanju svetosti, stjecanju životnih navika i uzajamnosti ljubavi. Tek u svjetlu jasnog identiteta možemo ući u interdisciplinarni dijalog s drugima, pridonoseći izgradnji solidarnog humanizma. U drugom dijelu rada pojašnjava se značenje odgoja za solidarni humanizam te se ističe osobita važnost poštivanja dostojanstva ljudske osobe koja mora biti u središtu odgojnog procesa kao i važnost obiteljskog odgoja te svjedočanstvo kršćanskog života odgojitelja i nastavnika. Danas je žurna potreba humanizirati obrazovanje, odnosno, učiniti ga procesom u kojem svaka osoba može razvijati vlastita duboko ukorijenjena stajališta i poziv te na taj način pridonijeti promicanju općeg dobra zajednice. Osoba mora biti u središtu svekolikog odgoja i obrazovanja, ne gubeći pri tome iz vida cjelokupni kontekst osobnih, moralnih i društvenih sklonosti sudionika obrazovnog procesa. Kao posebno važno područje odgoja nameće se odgoj u duhu socijalnog nauka Crkve kao i spolni odgoj djece i mladih.

transdisciplinarnost, interdisciplinarnost, dijalog, odgoj, katoličke ustanove, solidarni humanizam, obitelj, nastavnici, socijalni nauk Crkve, spolni odgoj

nije evidentirano

engleski

nije poznat

nije evidentirano

transdisciplinarity, interdisciplinarity, dialogue, education, Catholic institutions, solidarity humanism, family, teachers, social doctrine of the Church, sex education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

Perspektive katoličkih učilišta i obrazovanja općenito

predavanje

24.11.2020-24.11.2020

Đakovo, Hrvatska

Povezanost rada

Teologija