"U agoniji" između ovisnosti i autonomije glumca: Scena Ribnjak i novopostavljeni Krleža (CROSBI ID 714398)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Žugić, Anamarija
hrvatski
"U agoniji" između ovisnosti i autonomije glumca: Scena Ribnjak i novopostavljeni Krleža
U svjetlu dinamike društvenih uloga koja se, poput, moglo bi se reći, Turnerove društvene drame, ciklički ostvaruje potvrđivanjem povijesno i formalno definirane hijerarhije s jedne te buntom i dehijerarhizacijom s druge strane, pojava Scene Ribnjak kao nezavisne umjetničke platforme, zasnovane na ideji kazališne slobode i kolaboracije, svjedoči o izbijanju potonjeg, dehijerarhizacijskoga pola na površinu suvremene kazališne dinamike. Dekonstrukcija društveno dodijeljenih uloga u kazališnoj instituciji kao što je Scena Ribnjak, uz posebno istaknutu kritiku predrasude o glumcu kao nesamostalnom radniku, izvršitelju redateljevih ili piščevih naloga poziva da se, između ostaloga, nanovo razmotre teze iz pera sociologā kazališta, poput Ervinga Goffmana. Uz pregled kazališnih uloga glumca kao redatelja, dramaturga, ili čak scenografa i kostimografa pa sve do društvenih reakcija na glumca kao povratnika u profesiju, od izuzetnog je značaja potreba za analizom diskursa i javnog predstavljanja Scene Ribnjak, s obzirom na odabir termina „scena“ u odnosu na ustaljeni termin „kazalište“, kao i termina „kazališni projekt“, kojim se propituju gradivna svojstva kazališne predstave i njezina teksta. Krležino djelo U agoniji poslužit će, stoga, kao primjer kako drukčije uspostavljena kazališna hijerarhija doživljava dramski tekst te kako utječe na uspostavu značenja s obzirom na njegov sadržaj i, naposljetku, njegov izvedbeni potencijal. Posebno će se razmotriti razmještaj i uloga publike u prostoru i vremenu izvedbe te pristup redateljsko- glumačkoga trojca stvaranju dramske napetosti prema određenju samoga Krleže.
Hrvatsko kazalište ; Scena Ribnjak ; Miroslav Krleža ; Glumac
nije evidentirano
engleski
"In Agony" Between Dependence and Autonomy of the Actor: Scene Ribnjak and the Recently Staged Krleža
nije evidentirano
Croatian theater ; Scene Ribnjak ; Miroslav Krleža ; Actor
nije evidentirano
Podaci o prilogu
225-241.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Petranović, Martina ; Senker, Boris ; Žugić, Anamarija
Zagreb : Osijek: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-347-239-3
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096