Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

"U agoniji" između ovisnosti i autonomije glumca: Scena Ribnjak i novopostavljeni Krleža (CROSBI ID 714398)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Žugić, Anamarija "U agoniji" između ovisnosti i autonomije glumca: Scena Ribnjak i novopostavljeni Krleža // Krležini dani u Osijeku 2017. Redatelji i glumci hrvatskog kazališta, prvi dio / Petranović, Martina ; Senker, Boris ; Žugić, Anamarija (ur.). Zagreb : Osijek: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2018. str. 225-241

Podaci o odgovornosti

Žugić, Anamarija

hrvatski

"U agoniji" između ovisnosti i autonomije glumca: Scena Ribnjak i novopostavljeni Krleža

U svjetlu dinamike društvenih uloga koja se, poput, moglo bi se reći, Turnerove društvene drame, ciklički ostvaruje potvrđivanjem povijesno i formalno definirane hijerarhije s jedne te buntom i dehijerarhizacijom s druge strane, pojava Scene Ribnjak kao nezavisne umjetničke platforme, zasnovane na ideji kazališne slobode i kolaboracije, svjedoči o izbijanju potonjeg, dehijerarhizacijskoga pola na površinu suvremene kazališne dinamike. Dekonstrukcija društveno dodijeljenih uloga u kazališnoj instituciji kao što je Scena Ribnjak, uz posebno istaknutu kritiku predrasude o glumcu kao nesamostalnom radniku, izvršitelju redateljevih ili piščevih naloga poziva da se, između ostaloga, nanovo razmotre teze iz pera sociologā kazališta, poput Ervinga Goffmana. Uz pregled kazališnih uloga glumca kao redatelja, dramaturga, ili čak scenografa i kostimografa pa sve do društvenih reakcija na glumca kao povratnika u profesiju, od izuzetnog je značaja potreba za analizom diskursa i javnog predstavljanja Scene Ribnjak, s obzirom na odabir termina „scena“ u odnosu na ustaljeni termin „kazalište“, kao i termina „kazališni projekt“, kojim se propituju gradivna svojstva kazališne predstave i njezina teksta. Krležino djelo U agoniji poslužit će, stoga, kao primjer kako drukčije uspostavljena kazališna hijerarhija doživljava dramski tekst te kako utječe na uspostavu značenja s obzirom na njegov sadržaj i, naposljetku, njegov izvedbeni potencijal. Posebno će se razmotriti razmještaj i uloga publike u prostoru i vremenu izvedbe te pristup redateljsko- glumačkoga trojca stvaranju dramske napetosti prema određenju samoga Krleže.

Hrvatsko kazalište ; Scena Ribnjak ; Miroslav Krleža ; Glumac

nije evidentirano

engleski

"In Agony" Between Dependence and Autonomy of the Actor: Scene Ribnjak and the Recently Staged Krleža

nije evidentirano

Croatian theater ; Scene Ribnjak ; Miroslav Krleža ; Actor

nije evidentirano

Podaci o prilogu

225-241.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Petranović, Martina ; Senker, Boris ; Žugić, Anamarija

Zagreb : Osijek: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-347-239-3

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Znanost o umjetnosti