Ponašanje hrvatskih potrošača u konzumaciji proizvoda od morskih makroalgi (CROSBI ID 714386)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Tomić Maksan, Marina ; Matulić, Daniel ; Mesić, Željka
hrvatski
Ponašanje hrvatskih potrošača u konzumaciji proizvoda od morskih makroalgi
Kako bi se zadovoljila rastuća potražnja za hranom, a ujedno osigurala održivost kao veliki izazov suvremenog društva, trebalo bi se okrenuti novim alternativnim izvorima hrane. Jedan od takvih održivih, a nedovoljno iskorištenih izvora hrane svakako su morske makroalge. Cilj ovog rada bio je utvrditi ponašanje hrvatskih potrošača u konzumaciji proizvoda od morskih makroalgi. Provedeno je online anketno ispitivanje na prigodnom uzorku od 607 ispitanika. Rezultati istraživanja pokazuju da su najčešće prve asocijacije ispitanika na pojam morske alge zdravlje, more, sushi, zeleno i biljke. Više od polovice ispitanika ima iskustvo u konzumaciji morskih makroalgi, pri čemu su najčešće konzumirali sushi rolice umotane u morske makroalge, morske makroalge u juhi, te dodatke prehrani od morskih algi. Većina ispitanika kušala je makroalge u Hrvatskoj i to u restoranu i/ili trgovini gdje se može kupiti hrana „za van“. Ispitanici su najčešće konzumirali proizvode od morskih algi za neke posebne prigode. Najveći udio ispitanika preferirao bi konzumaciju algi domaćeg podrijetla, a na veću konzumaciju mogla bi ih potaknuti preporuka članova obitelji/prijatelja ili pak preporuka zdravstvenih djelatnika. Najvažniji razlozi za konzumaciju morskih algi su činjenica da su zdrave i prirodni izvor Omega-3. S druge strane, najveće barijere u konzumaciji proizvoda od morskih makroalgi su viša cijena, zabrinutost oko sigurnosti za konzumaciju, zabrinutost oko zaraze bakterijama te zabrinutost oko kemijskih toksina. Rezultati istraživanja daju informacijsku podlogu za planiranje daljnjih aktivnosti u svrhu razvoja tržišta alternativnih izvora hrane poput proizvoda od morskih makroalgi.
alternativni izvori hrane, morske makroalge, potrošači, anketno ispitivanje
nije evidentirano
engleski
Behavior of Croatian consumers in the consumption of seaweed products
nije evidentirano
alternative food sources, seaweed, consumers, survey
nije evidentirano
Podaci o prilogu
69-70.
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
III. Međunarodni znanstveno-stručni skup: „INOVACIJE I AGROBIZNIS“
Zrakić Sušac, Magdalena ; Juračak, Josip
Zagreb: Hrvatsko agroekonomsko društvo (HAED)
978-953-48919-2-6
Podaci o skupu
3rd International Scientific Conference Innovation and Agribusiness = 3. međunarodni stručno-znanstveni skup Inovacije i agrobiznis
predavanje
26.11.2021-26.11.2021
Zagreb, Hrvatska