Hrvatske uglazbljene malešnice u radu s djecom predškolske dobi (CROSBI ID 447319)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Jaman, Ana
Vidović Schreiber, Tea-Tereza
hrvatski
Hrvatske uglazbljene malešnice u radu s djecom predškolske dobi
Hrvatske malešnice ili dječje pjesme pučkog podrijetla su prvi tekstovi s kojima se dijete susreće. Malešnice su nastale uvažavajući djetetove potrebe i njegov osjećajni svijet. One upućuju na igru i prate svaki trenutak djetetova života. Malešnice imaju veliku ulogu u stvaranju djetetove mašte i upoznavanju djeteta sa svijetom koji ga okružuje. One djetetu prenose znanje i uklanjaju strahove. Imale su veliku ulogu u stvaranju hrvatske dječje umjetničke poezije. Iako u Hrvatskoj nisu zastupljene u mjeri kojoj bi trebale biti, one su utkane u odgojno-obrazovnu praksu i živote odraslih, a samim time i živote djece koji su često i u ulozi recipijenata i izvođača istih. Velik broj malešnica je uglazbljen i svakodnevno se pjeva u vrtićima. Tako je djecu s malešnicama moguće upoznati kroz različite glazbene aktivnosti. Glazbene aktivnosti u dječjem vrtiću omogućuju djetetov cjelovit razvoj. Uloga odgojitelja je da putem raznih kreativnih metodičkih (interdisciplinarnih) pristupa djeci približe glazbu, ali i književnost i postignu da djeca uživaju u glazbi što duže. Ne postoji bolji način za upoznavanje djece s glazbom i njihovom kulturom od uglazbljene hrvatske malešnice. Tako djeca istovremeno upoznaju kulturu i tradiciju hrvatske ali i blagodati glazbe.
djeca predškolske dobi ; malešnice ; dječje pučke pjesme ; glazbene aktivnosti ; metodički pristup
nije evidentirano
engleski
Croatian malešnica set to music in work with preschool children
nije evidentirano
preschool children ; nursery rhymes ; children folk songs ; musical acitivites ; metodological procedures
nije evidentirano
Podaci o izdanju
50
13.09.2021.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Splitu
Split