ANALIZA BIOMARKERA STRESA KOD ŠKOLSKE DJECE S POTEŠKOĆAMA U GOVORU (CROSBI ID 714240)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Ribić, Rosana ; Novosel Herceg ; Tatjana ; Neuberg, Marijana
hrvatski
ANALIZA BIOMARKERA STRESA KOD ŠKOLSKE DJECE S POTEŠKOĆAMA U GOVORU
Mucanje je govorni poremećaj koji je karakteriziran čestim ponavljanjima glasova ili slogova, jednosložnih riječi, produžavanjem glasova i blokadama. Javlja se osobito u situacijama povišene uzbuđenosti i izaziva fiziološke promjene. U okviru opisane pilot studije istražene su količine biomarkera stresa ; kortizola i α-amilaze u slini kod djece koja mucaju. U istraživanju je sudjelovao 12 školske djece uključene u terapiju mucanja koja se provodila u VaLMod centru logopedija u Varaždinu. Sudjelovanje u istraživanju bilo je dobrovoljno i anonimno. Rezultati pokazuju da se količina izlučenog kortizola smanjuje tijekom provedbe terapije mucanja, dok veće promjene u količini izlučene α-amilaze nisu uočene. Cjelovitim pristupom proučavanju pojavnosti stresa kod ispitanika koji mucaju, a koji uključuje mjerenje biomarkera stresa i njihovo koreliranje s psihološkim pokazateljima, doprinosi se boljem razumijevanju mucanja i njegovog utjecaja na zdravlje djece.
djeca školske dobi koja mucaju ; kortizol ; amilaza ; slina
nije evidentirano
engleski
ANALYSIS OF STRESS BIOMARKERS IN SCHOOL-AGE CHILDREN WITH SPEECH DIFFICULTIES
nije evidentirano
school-age childer who stutter ; cortisol ; amylase ; saliva
nije evidentirano
Podaci o prilogu
3
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
11. mednarodna znanstvena konferenca Celostna obravnava pacienta = 11th international scientific conference Holistic approach to the patient
pozvano predavanje
18.11.2021-18.11.2021
Novo Mesto, Slovenija