Roditelji u mreži interneta-roditeljski nadzor kod djece i mladih (CROSBI ID 714236)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Kovačić Borković, Davorka ; Matković, Roberta ; Vejmelka, Lucija
hrvatski
Roditelji u mreži interneta-roditeljski nadzor kod djece i mladih
Korištenje Interneta i modernih tehnologija omogućuje različite pogodnosti u svakodnevnom životu i gotovo ih je nemoguće izbjeći. Mnogi oblici dosadašnjeg društvenog ponašanja „preselili“ su se u virtualni svijet. Time su potencijalne opasnosti i izazovi dobili novu dimenziju, pri čemu su podjednako ugroženi, djeca, mladi i odrasli. Tijekom šk. god. 2016./ 17. NZJZ SDŽ proveo je kvantitativno istraživanje s ciljem utvrđivanja obrazaca ponašanja na internetu s posebnim fokusom na sigurnost na internetu, sudjelovanje u elektroničkom nasilju, internet ovisnosti, te roditeljske kontrole pri korištenju interneta. U kvantitativnom istraživanju sudjelovali su učenici osnovnih škola (286 učenika sedmih i osmih razreda) i srednjih škola (539 učenika sva četiri razreda) čineći reprezentativni uzorak za Splitsko dalmatinsku županiju. Primijenjen je anketni upitnik. Tijekom šk. god. 2017./18. provedeno je kvalitativno istraživanje kroz fokus grupe sa učenicima, nastavnicima i roditeljima učenika osnovnih i srednjih škola. Cilj kvalitativnog istraživanja je produbljivanje rezultata kvantitativnog istraživanja uključivanjem dječje perspektive, perspektive roditelja i nastavnika. Cilj ovog izlaganja je prikazati dio rezultata spomenutog istraživanja u kojem je korišten kombinirani kvantitativni i kvalitativni pristup. Prezentacija će se fokusirati na rezultate o roditeljskom nadzoru kod učenika osnovnih i srednjih škola. Prema procjeni učenika osnovnih škola, 1/3 smatra da roditelji znaju vrlo malo ili malo o njihovim on-line aktivnostima dok prema procjeni učenika srednjih škola, gotovo pola njih smatra za svoje roditelje isto. Prema podatcima kvalitativnog istraživanja roditelji smatraju kako njihova djeca previše vremena provode na You Tube, slušajući glazbu i prateći „You Tube-re“. Roditeljski nadzor je ispitivan procjenom učenika o tome koliko im roditelji postavljaju pravila, granice te ih informiraju i educiraju. Učenici osnovnih škola češće procjenjuju prisutnost roditeljskog nadzora u svim ispitivanim varijablama nego učenici srednjih škola. Prema procjeni učenika i osnovne i srednje škole, roditelji najčešće svoju djecu informiraju o rizicima korištenja interneta te razgovaraju s njima o korištenju interneta. Gotovo svaki drugi učenik smatra kako ga roditelji potiču da samostalno koristi Internet. Ograničavanje korištenja interneta kao način roditeljskog nadzora češći je kod učenika osnovnih škola. S druge strane, roditelji srednjoškolaca smatraju kako svojoj djeci ne mogu ograničiti korištenje interneta oduzimanjem mobitela zbog potreba učenja, zadaća i/ili rasporeda. Istovremeno smatraju kako je njihovoj djeci škola izgovor za korištenje mobitela. Dobiveni rezultati ukazuju na potrebu intenziviranja preventivnih aktivnosti kroz kontinuirane edukacije roditelja i učenika o obilježjima korištenja interneta.
korištenje interneta ; roditeljski nadzor ; učenici osnovnih škola ; učenici srednjih škola ; kombinirani pristup
nije evidentirano
engleski
Parents and the Internet - parental control in children and young people
nije evidentirano
use of the Internet ; parental control ; primary school students ; high school students ; combined approach
nije evidentirano
Podaci o prilogu
133-133.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Psihologija i digitalni svijet
Šincek, Daniela ; Rudolfi, Nelija ; Penezić, Zvjezdan
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)
978-953-55079-9-4
Podaci o skupu
27. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa - "Psihologija i digitalni svijet"
predavanje
06.11.2019-09.11.2019
Osijek, Hrvatska