Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pružanje pomoći studentima u procesu traženja informacija: modaliteti sudjelovanja knjižničara (CROSBI ID 447244)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Rubinić, Dora Pružanje pomoći studentima u procesu traženja informacija: modaliteti sudjelovanja knjižničara / Stričević, Ivanka (mentor); Zadar, Odjel za informacijske znanosti, . 2021

Podaci o odgovornosti

Rubinić, Dora

Stričević, Ivanka

hrvatski

Pružanje pomoći studentima u procesu traženja informacija: modaliteti sudjelovanja knjižničara

Istraživački problem od kojega rad polazi jest nejasna uloga knjižničara u individualnom radu sa studentima koji se knjižničaru obraćaju za pomoć tijekom traženja informacija u svrhu obavljanja nastavom određenih zadataka. Nejasno je do koje razine knjižničar treba pomoći studentu u traženju informacija, prvenstveno u odnosu na očekivanja i percepcije nastavnika koji studentima zadaju zadatke čije rješavanje zahtjeva traženje i korištenje informacija, kao i u odnosu na očekivanja i informacijske potrebe samih studenata. U radu je istraženo na koji način knjižničari u sveučilišnim i fakultetskim knjižnicama pružaju takvu pomoć te je dobiven dubinski uvid u percepcije i očekivanja nastavnika, knjižničara i studenata vezano uz važnost procesa traženja informacija te uz sudjelovanje studenata i knjižničara u njemu. Istraživanje donosi i pregled sudjelovanja studenata u situacijama kada dobivaju pomoć te kategorije načina na koji studenti doživljavaju takvu pomoć i što ona za njih predstavlja. U istraživanju je korištena kombinacija pretežito kvalitativne metodologije u kombinaciji s kvantitativnom kojom dobio cjeloviti dubinski prikaz fenomena pomoći u procesu traženja informacija. Pružanje pomoći je tako osim metodom intervjua kojom je dobiven dubinski uvid kako u percepcije i očekivanja tako i u sam način doživljavanja takve pomoći knjižničara, istraženo i metodom opažanja te metodom ankete. Metodom opažanja su istražene stvarne situacije u kojima se pomoć događa, dok je anketom dobiven pregled knjižničnih usluga i aktivnosti pružanja pomoći u traženju u fakultetskim i sveučilišnim knjižnicama u RH koje čine istraživački kontekst. Na osnovi rezultata istraživanja i teorijskih postavki iz područja informacijskog ponašanja i knjižničnih usluga dobiveni su modaliteti sudjelovanja knjižničara pri pružanju pomoći studentima u procesu traženja informacija. Modaliteti proizlaze prvenstveno iz različitih percepcija i očekivanja triju uključenih skupina sudionika – studenata, nastavnika i knjižničara te prikazuju različite načine pružanja pomoći koji ovise o kontekstu. Modaliteti daju nove spoznaje o pružanju pomoći studentima te predstavljaju teorijsku osnovu za izgradnju praktičnih smjernica za pružanje pomoći studentima u procesu traženja informacija, kao i teorijsku osnovu za razvoj knjižničnih usluga, posebice onih koje su usmjerene prema individualnoj pomoći studentima u procesu traženja informacija kao dijelu akademskog obrazovnog procesa.

proces traženja informacija ; informacijsko ponašanje studenata ; pružanje pomoći u traženju informacija ; uloga knjižničara ; visokoškolske knjižnice

nije evidentirano

engleski

Providing assistance to students in the process of seeking information: modalities of librarian participation

nije evidentirano

information seeking process ; student information behavior ; providing assistance in seeking information ; the role of the librarian ; academic libraries

nije evidentirano

Podaci o izdanju

308

20.12.2021.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Odjel za informacijske znanosti

Zadar

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti