Opći uspjeh i sociometrijski status učenika osnovne škole (CROSBI ID 714051)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Horvat, Zoran
hrvatski
Opći uspjeh i sociometrijski status učenika osnovne škole
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost školskog uspjeha i sociometrijskog statusa učenika. Istraživanje je provedeno na uzorku od 312 učenika petog, šestog i sedmog razreda osnovne škole. U istraživanju dimenzija kvalitete odnosa među najboljim prijateljima izdvojeno je pet sociometrijskih statusa: učenik zvijezda, odbačeni učenik, izolirani učenik, kontroverzan učenik i prosječan učenik. Utvrđene su značajne razlike između svih tipova učenika s izuzetkom izoliranih učenika kojih nije bilo dovoljno kako bi ispunili parametre inferencijalne statistike. Odbačeni učenici imaju značajnije niži opći uspjeh u odnosu na kontroverzne i prosječne učenike. Između djevojčica i dječaka su utvrđene razlike u njihovoj zastupljenosti u pojedinim tipovima sociometrijskog statusa te isto tako i u općem uspjehu na kraju školske godine u odnosu na pripadajuće sociometrijske statuse. Učenici zvijezde imaju bolji opći uspjeh od ostalih učenika, no pokazalo se kako toj razlici primarno doprinose učenice čiji je opći uspjeh na kraju školske godine viši od svih podkategorija ispitivanih učenika. Rezultati ovog istraživanja daju jasniji uvid u prijateljske odnose među učenicima te upućuju na snažnu povezanost sociometrijskog statusa u doba srednjeg djetinjstva i općeg uspjeha učenika. Nalazi ovog istraživanja doprinose proširivanju spoznaja o odnosima među učenicima, njihovom sociometrijskom i obrazovnom profilu, što može pomoći učiteljima, roditeljima i stručnim suradnicima u razumijevanju navedenih odnosa te u poduzimanju konkretnih odgojnih i obrazovnih intervencija.
sociometrijski status ; prijateljski odnosi među učenicima ; opći uspjeh učenika
nije evidentirano
engleski
School success and sociometric status of students in primary school
nije evidentirano
sociometric status ; friendship quality among students ; school success
nije evidentirano
Podaci o prilogu
154-155.
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
Innovative Didactic Systems in Education
predavanje
21.05.2021-21.05.2021
Beograd, Srbija