Osposobljenost učitelja i nastavnika za prepoznavanje učenika s diskalkulijom (CROSBI ID 714048)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Kolak, Ante ; Horvat, Zoran
hrvatski
Osposobljenost učitelja i nastavnika za prepoznavanje učenika s diskalkulijom
Specifičnosti i izazovi suvremene nastave matematike u istraživačkom su fokusu većine obrazovnih sustava diljem svijeta, no prepoznavanje učenika s diskalkulijom i svijest o njezinoj pojavnosti i karakteristikama bivaju podzastupljenima u odnosu na ostale specifične teškoće učenja, kao i na potrebe tih učenika. Pri detekciji razvojne diskalkulije se uglavnom koriste standardizirani testovi matematičkih sposobnosti i testovi inteligencije, dok suvremenije inačice DSM testova (eng. Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders) pored brojnih specifičnosti kognitivnog funkcioniranja ispituju i dimenzije obiteljskog i šireg socijalnog konteksta. Cilj ovog istraživanja jest utvrditi osposobljenost učitelja i nastavnika za prepoznavanje diskalkulije te steći jasniji uvid u položaj i percepciju diskalkulije od strane praktičara. Istraživanjem su obuhvaćeni nastavnici i učitelji matematike te učitelji razredne nastave. Ispitivani su različiti aspekti diskalkulije kao što su: disparitet u sposobnostima, pojavnost, komorbiditet te ostale karakteristike relevantne za kvalitetu nastavnog procesa u pedagoškim aspektima planiranja i izvođenja nastave. Sintezom rezultata, autori navode neke smjernice za dijagnostiku i rad s učenicima s diskalkulijom, kao i s ostalim učenicima čije specifične teškoće u učenju matematike zahtijevaju slične oblike prilagodbe u procesu učenja i poučavanja.
razvojna diskalkulija ; kompetencije nastavnika ; nastava matematike
nije evidentirano
engleski
Teacher competencies in dyscalculia assessment
nije evidentirano
developmental dyscalculia ; teacher competencies ; teaching mathematics
nije evidentirano
Podaci o prilogu
68-69.
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
Innovative Didactic Systems in Education
predavanje
21.05.2021-21.05.2021
Beograd, Srbija