Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Osposobljenost učitelja i nastavnika za prepoznavanje učenika s diskalkulijom (CROSBI ID 714048)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Kolak, Ante ; Horvat, Zoran Osposobljenost učitelja i nastavnika za prepoznavanje učenika s diskalkulijom // INNOVATIVE DIDACTICS SYSTEMS IN EDUCATION. Beograd, 2021. str. 68-69

Podaci o odgovornosti

Kolak, Ante ; Horvat, Zoran

hrvatski

Osposobljenost učitelja i nastavnika za prepoznavanje učenika s diskalkulijom

Specifičnosti i izazovi suvremene nastave matematike u istraživačkom su fokusu većine obrazovnih sustava diljem svijeta, no prepoznavanje učenika s diskalkulijom i svijest o njezinoj pojavnosti i karakteristikama bivaju podzastupljenima u odnosu na ostale specifične teškoće učenja, kao i na potrebe tih učenika. Pri detekciji razvojne diskalkulije se uglavnom koriste standardizirani testovi matematičkih sposobnosti i testovi inteligencije, dok suvremenije inačice DSM testova (eng. Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders) pored brojnih specifičnosti kognitivnog funkcioniranja ispituju i dimenzije obiteljskog i šireg socijalnog konteksta. Cilj ovog istraživanja jest utvrditi osposobljenost učitelja i nastavnika za prepoznavanje diskalkulije te steći jasniji uvid u položaj i percepciju diskalkulije od strane praktičara. Istraživanjem su obuhvaćeni nastavnici i učitelji matematike te učitelji razredne nastave. Ispitivani su različiti aspekti diskalkulije kao što su: disparitet u sposobnostima, pojavnost, komorbiditet te ostale karakteristike relevantne za kvalitetu nastavnog procesa u pedagoškim aspektima planiranja i izvođenja nastave. Sintezom rezultata, autori navode neke smjernice za dijagnostiku i rad s učenicima s diskalkulijom, kao i s ostalim učenicima čije specifične teškoće u učenju matematike zahtijevaju slične oblike prilagodbe u procesu učenja i poučavanja.

razvojna diskalkulija ; kompetencije nastavnika ; nastava matematike

nije evidentirano

engleski

Teacher competencies in dyscalculia assessment

nije evidentirano

developmental dyscalculia ; teacher competencies ; teaching mathematics

nije evidentirano

Podaci o prilogu

68-69.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Beograd:

978-86-7849-298-3

Podaci o skupu

Innovative Didactic Systems in Education

predavanje

21.05.2021-21.05.2021

Beograd, Srbija

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti, Matematika, Obrazovne znanosti, Pedagogija