Uloga fizioterapeuta u timskoj habilitacija dojenčeta (CROSBI ID 447169)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Krilanović, Matej
Matijević, Valentina
hrvatski
Uloga fizioterapeuta u timskoj habilitacija dojenčeta
U ovom preglednom radu opisana je uloga fizioterapeuta u izuzetno važnom i osjetljivom razdoblju života - dojenačkom dobu. Razvoj neuroloških i ostalih funkcija djeteta te dobi iznimno je brz i intenzivan. Opisan je normalni rast i razvoj po mjesecima, čije je poznavanje ključno za pravodobno uočavanje poremećaja i ranog uključenja djeteta u terapiju. Obavljanjem programa terapije, potiče se razvoj složenijih motoričkih struktura koji dovode do bolje funkcionalnosti. Ključno je pravovremeno uočiti poteškoće u razvoju i maksimalizirati funkcionalne i psihosocijalne sposobnosti dojenčeta s krajnjim ishodom poboljšanja kvalitete života. Nadzor djece i procjenjivanje njihovog napretka je ključan faktor u sprječavanju nastajanja komplikacija, a provodi ga liječnik dječji fizijatar. Uloga fizioterapeuta u habilitaciji je provoditi indiciranu terapiju od strane dječjeg fizijatra. Uspješna habilitacija počiva na multidiscplinarnoj suradnji stručnjaka različitih specijalnosti. Suradnja, timski rad i komplementarnost nužni su čimbenici kvalitetnog fizioterapeutskog procesa i predstavlja važnu stavku u postizanju napretka. U timskom radu svaki član ima svoju ulogu koje se treba pridržavati. U radu su opisane uloge i zadatci svakog člana tima pri kojem liječnik dječji fizijatar koordinira svim radnjama. Najbliži suradnik liječniku dječjem fizijatru je fizioterapeut. Fizioterapeut provodi fizioterapeutski tretman na indikaciju liječnika dječjeg fizijatra, u stalnom je kontaktu i najviše vremena provodi s dojenčadi. Fizioterapeut treba biti profesionalan i emocionalno angažiran zbog rada s jako osjetljivom skupinom. Uloga fizioterapeuta bitna je, ne samo u zdravstvenom, nego i u obrazovnom, socijalnom i društvenom kontekstu. Složenost dojenačke habilitacije postavlja visoke standarde za održavanje timskog rada. Svaki član tima ponaosob ima važnu ulogu kako bi se na kraju ostvarili zadani ciljevi. Zbog toga uspjeh svakog pojedinca, uspjeh je tima kao cjeline.
timska habilitacija, dojenče, fizioterapeut
nije evidentirano
engleski
The role of physiotherapists in infant team habilitation
nije evidentirano
team habilitation, infant, physiotherapist
nije evidentirano
Podaci o izdanju
39
30.11.2020.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Libertas međunarodno sveučilište
Zagreb