Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Razvoj i uloga školskog kurikuluma u Republici Hrvatskoj: povijesno-komparativna analiza (CROSBI ID 304791)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Koludrović, Morana ; Rajić, Višnja Razvoj i uloga školskog kurikuluma u Republici Hrvatskoj: povijesno-komparativna analiza // Metodički ogledi, 28 (2021), 2; 11-36

Podaci o odgovornosti

Koludrović, Morana ; Rajić, Višnja

hrvatski

Razvoj i uloga školskog kurikuluma u Republici Hrvatskoj: povijesno-komparativna analiza

Glavni cilj ovoga istraživanja bio je povijesno- komparativnom analizom nastavnih planova i programa, odnosno kurikuluma za osnovnu školu istražiti i analizirati ulogu, zastupljenost i načine realizacije školskih kurikuluma u razdoblju od 1951. do 2019. godine. Prema dobivenim rezultatima uočljivo je da se značaj, uloga i aktivnosti školskog kurikuluma razlikuju u različitim reformama, a analizom kurikulumskih dokumenata (izuzev onog iz 1951.) utvrđeno je da se aktivnostima i sadržajima iz područja školskog kurikuluma želi pridonijeti individualizaciji i fleksibilnosti nastavnog procesa, zadovoljavanju specifičnih mogućnosti, potreba i interesa učenika, povezivanju obiteljskog doma te lokalne i šire zajednice sa školskim okruženjem, poticanju stvaralaštva, interdisciplinarnosti, zajedništva, stjecanju generičkih kompetencija i usavršavanju opće-obrazovnih kompetencija. Na temelju dobivenih rezultata i suvremenih odgojnoobrazovnih polazišta, autorice su predložile smjernice za suvremene školske kurikulume.

kurikulum ; nastava usmjerena na učenika ; nastavni plan i program ; povijesno-komparativna analiza ; školski kurikulum ; izvannastavne i izvanškolske aktivnosti

nije evidentirano

engleski

Development and the role of school curriculum in the Republic of Croatia: historical-comparative analysis

nije evidentirano

curriculum ; student-centered teaching ; historical-comparative analysis ; school curriculum ; extracurricular activities

nije evidentirano

Podaci o izdanju

28 (2)

2021.

11-36

objavljeno

0353-765X

1848-2325

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice
Indeksiranost