Razvoj i uloga školskog kurikuluma u Republici Hrvatskoj: povijesno-komparativna analiza (CROSBI ID 304791)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Koludrović, Morana ; Rajić, Višnja
hrvatski
Razvoj i uloga školskog kurikuluma u Republici Hrvatskoj: povijesno-komparativna analiza
Glavni cilj ovoga istraživanja bio je povijesno- komparativnom analizom nastavnih planova i programa, odnosno kurikuluma za osnovnu školu istražiti i analizirati ulogu, zastupljenost i načine realizacije školskih kurikuluma u razdoblju od 1951. do 2019. godine. Prema dobivenim rezultatima uočljivo je da se značaj, uloga i aktivnosti školskog kurikuluma razlikuju u različitim reformama, a analizom kurikulumskih dokumenata (izuzev onog iz 1951.) utvrđeno je da se aktivnostima i sadržajima iz područja školskog kurikuluma želi pridonijeti individualizaciji i fleksibilnosti nastavnog procesa, zadovoljavanju specifičnih mogućnosti, potreba i interesa učenika, povezivanju obiteljskog doma te lokalne i šire zajednice sa školskim okruženjem, poticanju stvaralaštva, interdisciplinarnosti, zajedništva, stjecanju generičkih kompetencija i usavršavanju opće-obrazovnih kompetencija. Na temelju dobivenih rezultata i suvremenih odgojnoobrazovnih polazišta, autorice su predložile smjernice za suvremene školske kurikulume.
kurikulum ; nastava usmjerena na učenika ; nastavni plan i program ; povijesno-komparativna analiza ; školski kurikulum ; izvannastavne i izvanškolske aktivnosti
nije evidentirano
engleski
Development and the role of school curriculum in the Republic of Croatia: historical-comparative analysis
nije evidentirano
curriculum ; student-centered teaching ; historical-comparative analysis ; school curriculum ; extracurricular activities
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Pedagogija