Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Što je ostalo od „Kolijevke“? Prilog teorijskim raspravama o ranosrednjovjekovnoj umjetnosti na istočnoj obali Jadrana (CROSBI ID 713939)

Prilog sa skupa u zborniku | kratko priopćenje

Josipović, Ivan Što je ostalo od „Kolijevke“? Prilog teorijskim raspravama o ranosrednjovjekovnoj umjetnosti na istočnoj obali Jadrana // Međunarodni znanstveni skup "Ljubo Karaman - pedeset godina poslije", Split, 23.-24. rujna 2021.. Split: Književni krug Split, 2021. str. 25-26

Podaci o odgovornosti

Josipović, Ivan

hrvatski

Što je ostalo od „Kolijevke“? Prilog teorijskim raspravama o ranosrednjovjekovnoj umjetnosti na istočnoj obali Jadrana

Objavljivanje knjige Ljube Karamana "Iz kolijevke hrvatske prošlosti", sad već dosta davne 1930. godine, predstavlja prvo cjelovito sintetsko djelo o hrvatskoj predromaničkoj umjetnosti. U njemu je Karaman detaljno analizirao i komentirao dotad iznesena mišljenja o podrijetlu predromaničke skulpture kod nas i u Italiji, odbacujući postojeće langobardske i bizantske teze o podrijetlu „pleterne skulpture“, a suprotstavio se i stajalištu o postojanju tzv. „hrvatsko- bizantskog sloga“. Nasuprot takvim teorijama, Karaman je izvorište našim predromaničkim reljefima vidio u sjevernoj Italiji te ih je vezivao za umjetničke tradicije italskih majstora iz vremena kasne langobardske i rane franačke vladavine, dok je, posve suprotno, arhitektonske ranosrednjovjekovne spomenike smatrao tvorevinama tek pridošlih Hrvata, skovavši pritom sintagmu o “malim crkvicama slobodnih oblika“. Nakon više od devedeset godina od objave Karamanove čuvene knjige, zanimljivo je sagledati koliko su njegove teorijske rasprave o porijeklu i razvoju ranosrednjovjekovne umjetnosti na istočnoj obali Jadrana odoljele protoku vremena, tj. spoznajama do kojih je, od vremena publiciranja "Kolijevke", došla suvremena arheološka i povijesnoumjetnička znanost. Iako je većina Karamanovih teza danas s pravom odbačena, zajedno s teorijama koje je i on sam kritizirao, činjenica je da je njegovo iskusno oko školovanog povjesničara umjetnosti prilikom obrade velikog broja predromaničkih spomenika primijetilo brojne važne pojedinosti i detalje, kao i da je pojedine likovne fenomene sagledavao i kontekstualizirao trezvenije od većine svojih prethodnika i suvremenika. To je rezultiralo pisanjem nekih izvrsnih analiza i kritičkih osvrta te iznošenjem važnih spoznaja koje su značajno doprinijele i kasnijoj periodizaciji i usustavljivanju, ali i ukupnom znanstvenom vrednovanju spomenikâ hrvatske predromaničke umjetnosti.

Ljubo Karaman, ranosrednjovjekovna umjetnost, istočna obala Jadrana

nije evidentirano

engleski

What's left of the book "Kolijevka" (Cradle)? A contribution to theoretical discussions of early medieval art on the eastern Adriatic coast

nije evidentirano

Ljubo Karaman, early medieval art, east coast of the Adriatic

nije evidentirano

Podaci o prilogu

25-26.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Međunarodni znanstveni skup "Ljubo Karaman - pedeset godina poslije", Split, 23.-24. rujna 2021.

Split: Književni krug Split

Podaci o skupu

Međunarodni znanstveni skup: Ljubo Karaman - pedeset godina poslije

predavanje

23.09.2021-24.09.2021

Split, Hrvatska

Povezanost rada

Povijest umjetnosti