Računalno modeliranje homogenoga atmosferskog graničnog sloja uz primjenu dodatne masene sile (CROSBI ID 447055)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Cindori, Mihael
Džijan, Ivo
Kozmar, Hrvoje
hrvatski
Računalno modeliranje homogenoga atmosferskog graničnog sloja uz primjenu dodatne masene sile
U posljednjih se tridesetak godina u vjetroinženjerstvu sve više koriste metode računalne dinamike fluida za modeliranje kompleksnih pojava u atmosferskom strujanju. Stoga je u sklopu doktorskog istraživanja razvijen novi računalni model neutralno temperaturno stratificiranog, stacionarnog, homogenog i ravninskog atmosferskog graničnog sloja (inženjerskog atmosferskog graničnog sloja) u kojem je strujanje uzrokovano dodatnom masenom silom promjenjivom po visini. Dodatna masena sila, koja fizikalno predstavlja dodatnu silu gradijenta tlaka promjenjivu po visini, uvrštena je u jednadžbu količine gibanja, pri čemu joj je početna vrijednost određena derivacijom poznate raspodjele naprezanja. Kako bi se generirale raspodjele naprezanja u skladu s dostupnim atmosferskim ili eksperimentalnim podatcima, vrijednosti dodatne masene sile su tijekom računalne simulacije (koristeći tehniku domene preteče) korigirane primjenom korekcijske procedure ugrađene u računalni algoritam za modeliranje strujanja fluida otvorenog koda OpenFOAM®. Strujanje inženjerskog atmosferskog graničnog sloja modelirano je tehnikom domene sljednika i tehnikom domene preteče u praznoj dvodimenzionalnoj računalnoj domeni, koristeći pet različitih modela turbulencije temeljenih na rješavanju vremenski osrednjenih Navier-Stokesovih jednadžbi: standardni k-ε, RNG k-ε, realizable k-ε, Wilcoxov k-omega i Menterov k-omega SST. Generirani profili osrednjene brzine, kinetičke energije turbulencije i disipacije ili specifične disipacije kinetičke energije turbulencije potom su korišteni kao ulazni profili za računalno modeliranje opterećenja zgrada uslijed vjetra, strujanje u atmosferskom graničnom sloju iznad brda jednostavne geometrije i proračun brzine strujanja vjetra na visinama koje odgovaraju visinama pješaka u okolini uzdignute zgrade. Dobiveni rezultati pokazuju da je novim modelom moguće ostvariti karakteristike strujanja u skladu s atmosferskim i eksperimentalnim podatcima, prethodnim računalnim simulacijama, te već postojećim modelima atmosferskog graničnog sloja.
Aerodinamika okoliša ; Računalno vjetroinženjerstvo ; RANS modeliranje turbulencije ; Atmosferski granični sloj ; Dodatna masena sila ; Opterećenje zgrade uslijed strujanja jakog vjetra ; Brdoviti teren ; Neaktivna turbulencija ; Uzdignuta zgrada ; Udobnost pješaka uslijed strujanja jakog vjetra ; OpenFOAM®
nije evidentirano
engleski
Computational modeling of the body force-driven homogeneous atmospheric boundary layer
nije evidentirano
Environmental aerodynamics ; Computational wind engineering ; RANS turbulence modelling ; Atmospheric boundary layer ; Additional body force ; Wind loads on structures ; Hilly terrain ; Inactive turbulence ; Lift-up building ; Pedestrian wind comfort ; OpenFOAM®.
nije evidentirano
Podaci o izdanju
218
23.12.2021.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Zagreb