Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Fonološka svjesnost djece školskih obveznika (CROSBI ID 713854)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Jozipović, Marija ; Adašević, Andrea ; Frklić, Matea ; Ilinović, Mateja ; Rosković, Valentina Fonološka svjesnost djece školskih obveznika // Knjiga sažetaka - ERFUSs 2021. / Ratković, Lucija ; Marinović, Laura (ur.). Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2021. str. 42-42

Podaci o odgovornosti

Jozipović, Marija ; Adašević, Andrea ; Frklić, Matea ; Ilinović, Mateja ; Rosković, Valentina

hrvatski

Fonološka svjesnost djece školskih obveznika

Socioekonomski status (SES) definiran je trenutnim financijskim primanjima obitelji, razinom obrazovanja roditelja, njihovim zanimanjem i statusom koji se veže uz pojedina zanimanja te uvjetima stanovanja. Fonološka svjesnost odnosi se na prepoznavanje, stvaranje i baratanje cjelinama manjim od riječi. Važnost je fonološke svjesnosti za usvajanje čitanja i pisanja neosporna što potkrepljuju najzastupljenije pretpostavke o fonološkom nedostatku kao uzroku disleksije. Dosadašnja istraživanja pokazuju da djeca koja dolaze iz obitelji višeg SES-a imaju bolje razvijene fonološke vještine te da djeca uključena u sustav predškolskog odgoja i obrazovanja (vrtić) pokazuju prednosti u jezičnim sposobnostima nad djecom koja pohađaju samo obavezni predškolski program (tzv. mala škola). Također, mnoga su se istraživanja bavila djelovanjem spola na djetetov jezično-govorni razvoj, uzevši u obzir spolne razlike u strukturi mozga te spolne razlike u komunikaciji roditelja s djetetom, ali su rezultati tih istraživanja neujednačeni. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati fonološku svjesnost djece školskih obveznika polazeći od pretpostavke da će bolje rezultate postizati djeca koja su pohađala vrtić i djeca roditelja višeg socioekonomskog statusa te da će djevojčice u zadacima biti uspješnije od dječaka. Istraživanje je provedeno uz pomoć upitnika za roditelje te zadataka za ispitivanje fonološke svjesnosti koji su osmišljeni za potrebe ovog istraživanja. Prigodni uzorak ispitanika činilo je 61 dijete (28 Ž i 33 M) pri upisu u četiri osnovne škole u Zagrebu. Statistička je obrada podataka napravljena u programu IBM SPSS Statistics. Rezultati su pokazali da djeca uključena u sustav predškolskog odgoja i obrazovanja postižu bolje rezultate na zadacima fonološke svjesnosti dok razlike s obzirom na SES i spol nisu pronađene. Međutim, s obzirom na mali uzorak i ograničenja studentskog rada, potreban je oprez u generalizaciji rezultata. Ipak, čini se kako je važno pružiti dodatnu obrazovnu potporu djeci koja u školski sustav ulaze samo iz obaveznog predškolskog programa.

fonološka svjesnost ; socioekonomski status ; predškolski odgoj i obrazovanje ; spol

nije evidentirano

engleski

Phonological Awareness of Children Enrolling in Primary School

nije evidentirano

phonological awareness ; socioeconomic status ; preschool education ; gender

nije evidentirano

Podaci o prilogu

42-42.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka - ERFUSs 2021.

Ratković, Lucija ; Marinović, Laura

Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-8321-04-7

Podaci o skupu

4. Međunarodni kongres studenata Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta

predavanje

23.04.2021-25.04.2021

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Logopedija