Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pejzaž Ivana Tišova iz Muzeja likovnih umjetnosti u Osijeku u svjetlu recentnih istraživanja (CROSBI ID 71933)

Prilog u knjizi | prethodno priopćenje | domaća recenzija

Zec, Daniel Pejzaž Ivana Tišova iz Muzeja likovnih umjetnosti u Osijeku u svjetlu recentnih istraživanja // Slikar Ivan Tišov, zbornik radova / Aračić, Pero ; Damjanović, Dragan (ur.). Zagreb : Đakovo: Zavod za znanstveni rad Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Đakovu, 2021. str. 207-223

Podaci o odgovornosti

Zec, Daniel

hrvatski

Pejzaž Ivana Tišova iz Muzeja likovnih umjetnosti u Osijeku u svjetlu recentnih istraživanja

U radu se iznose rezultati recentnih istraživanja slike Pejzaž Ivana Tišova iz fundusa Muzeja likovnih umjetnosti, ulja na platnu velikih dimenzija na kojemu su pri konzervatorskim i restauratorskim radovima otkriveni do sada posve nepoznati dijelovi kompozicije koji su bili prekriveni preslikom. Izvorni, novootkriveni oslik uključuje žensku figuru u prednjem planu i automobil u pozadini na lijevoj strani kompozicije, a na desnoj antički stup s kapitelom. Razlozi zbog kojih se posumnjalo na postojanje preslika te krenulo u otvaranje originalnog oslika jesu sljedeći: pri zaštiti lica slike došlo je do mjestimičnog odvajanja preslika od oslika. K tomu, bojeni sloj oslika bio je vidljiv ispod preslika i prije restauratorske intervencije (stup na desnom dijelu kompozicije). Nakon podizanja sloja preslika ispostavilo se da je riječ o osliku koji je vrlo jasno slikarski izveden. Način miješanja boje pri slikanju preslika razlikovao se (preslik sadržava više crne boje), a slikarska obrada preslikanih površina odstupala je od načina slikanja dijelova koji nisu preslikani. Osim toga, i sam potpis u desnom donjem kutu kompozicije bio je »uokviren« preslikom. Nakon što je potvrđena autentičnost oslika, odlučeno je da se ukloni neadekvatan preslik i prezentira izvorni izgled umjetnikova djela. Restauratorski su radovi izvedeni u radionici Hrvatskog restauratorskog zavoda, Restauratorskog odjela u Osijeku, te su još uvijek u tijeku. Razlog zbog kojeg je načinjen preslik i vrijeme njegova nastanka nisu poznati, niti je poznat autor preslika. Lošija kvaliteta preslika upućuje na to da ga nije radio sam Ivan Tišov, iako se to ne može tvrditi s potpunom sigurnošću. Ovom slikom Tišov odstupa od karakterističnih tema svojih velikih kompozicija koje uključuju mitološke alegorijske scene pod utjecajem simbolizma ili folklorističke idile situirane u pejzažu. Široko slikani, otvoreni pejzaž zapravo čini raskošnu scenografiju za glavni motiv – prikaz suvremene scene piknika. Glavni protagonist te scene jest žena sa šeširom, suncobranom i monoklom, koja podsjeća na Tišovljeve portrete žena – ponaj- više na njegov Portret Ane Gaj iz 1907. godine. Sporedni detalj automobila u pozadini, koji se pojavljuje kao suvremeni statusni simbol društvene klase, sam je po sebi vrlo rijedak, među najranijim je prikazima automobila u našem slikarstvu, a u slikarstvu Ivana Tišova je jedinstven. Slika se može okvirno datirati između 1907. i 1928. godine.

Ivan Tišov, obitelj Gaj, slikarstvo, pejzaž, restauracija

nije evidentirano

engleski

Landscape by Ivan Tišov from the Museum of Visual Arts in Osijek in the Light of Recent Research

nije evidentirano

Ivan Tišov, Gaj family, painting, landscape, reestauration

nije evidentirano

Podaci o prilogu

207-223.

objavljeno

Podaci o knjizi

Slikar Ivan Tišov, zbornik radova

Aračić, Pero ; Damjanović, Dragan

Zagreb : Đakovo: Zavod za znanstveni rad Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Đakovu

2021.

978-953-347-411-3

Povezanost rada

Povezane osobe




Povijest umjetnosti