Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1173508

VAŽNOST PROCJENE I TRETMANA DJECE S DISPRAKSIJOM KROZ SENZORNO-INTERGRATIVNI PRISTUP


Bekić, Iva; Grubišić, Mihaela; Maras, Marija
VAŽNOST PROCJENE I TRETMANA DJECE S DISPRAKSIJOM KROZ SENZORNO-INTERGRATIVNI PRISTUP // Knjiga sažetaka 1. konferencije zdravstvenih profesija / Racz, Aleksandar (ur.) (ur.).
Zagreb: Zdravstveno veleučilište, 2016. str. 150-151 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 1173508 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
VAŽNOST PROCJENE I TRETMANA DJECE S DISPRAKSIJOM KROZ SENZORNO-INTERGRATIVNI PRISTUP
(THE IMPORTANCE OF ASSESSING AND TREATING CHILDREN WITH DYSPRAXIA THROUGH A SENSORY INTEGRATIVE APPROACH)

Autori
Bekić, Iva ; Grubišić, Mihaela ; Maras, Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Knjiga sažetaka 1. konferencije zdravstvenih profesija / Racz, Aleksandar (ur.) - Zagreb : Zdravstveno veleučilište, 2016, 150-151

ISBN
978-953-6239-52-8

Skup
„Izazovi zdravstvenih profesija u novoj epohi“

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 28.-29.04.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
dispraksija, senzorna integracija, test senzorne integracije i praksije (SIPT)
(dyspraxia, sensory integration, testing sensory integration and praxis)

Sažetak
Uvod: Praksija označava „voljnu akciju” i dolazi od grčke riječi koja označava akciju, djelovanje, čin (Safire, 1989.). Praksija je uključena u izvedbu novih i nepoznatih zadataka. Možda nigdje u spektru ljudskih aktivnosti praksija nije važnija nego u dječjoj igri, što uključuje konstantne promjene tema, akcija, sekvencija i mogućih mjera ishoda (Mailloux i Burke, 2008.) Kada dijete ima poteškoća sa smišljanjem ideja za planiranje akcije, velika je vjerojatnost da će imati poteškoća i s izvedbom te akcije, čime mogu biti zahvaćeni mnogi aspekti smislene okupacije (May- Benson i Cermak, 2007.). Metode procjene i intervencije: Cilj rada bio je prikazati procjenu djeteta s dispraksijom s pomoću testa senzorne integracije i praksije (SIPT) te prikazati tretman senzoričke integracije. Rasprava: S obzirom na to da djeca uče kroz igru – dijete s dispraksijom ima poteškoća s učenjem na svim područjima života. Potrebna je pravovremena procjena i tretman jer djeca koja imaju poteško- će s ideacijom, motoričkim planiranjem i izvedbom imaju problema sa stjecanjem vještina. Imaju kašnjenje u dostizanju miljokaza razvoja. Poteškoće se u ranoj dobi javljaju kao kašnjenje u usvaja- nju vještina sjedenja, puzanja, stajanja, hodanja i razvoja govora, a kasnije kao kašnjenje u usvajanju vještina svakodnevnog života, motoričke poteškoće (gruba motorika, fina motorika, manipulacija predmetima...), prostorni deficiti, loše organizacijske vještine, poteškoće komunikacije, emocional- ni problemi i problemi u ponašanju te poteškoće socijalizacije. Ako to ne tretiramo, zajedno kasnije utječe na akademske vještine te na nadogradnju ostalih vještina. Kako bi tretman bio učinkovit, važ- no je odrediti točan uzrok problema. Evaluacijski proces uključuje opservaciju u kontekstu, intervju, kliničko opažanje i rezultate SIPT-a. Na SIPT-u se dispraksija očituje kao specifičan uzorak. Nakon procjene tretman se temelji na određenim intervencijskim principima koji uključuju teorije senzorne integracije, motoričkog učenja, motoričke kontrole te kontekstualne teorije. Zaključak: Pravovremenom procjenom i tretmanom djeteta s dispraksijom možemo utjecati na po- boljšanje elemenata praksije koja ima važnu ulogu u učenju i razvoju vještina

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Zdravstveno veleučilište, Zagreb

Profili:

Avatar Url Mihaela Grubišić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bekić, Iva; Grubišić, Mihaela; Maras, Marija
VAŽNOST PROCJENE I TRETMANA DJECE S DISPRAKSIJOM KROZ SENZORNO-INTERGRATIVNI PRISTUP // Knjiga sažetaka 1. konferencije zdravstvenih profesija / Racz, Aleksandar (ur.) (ur.).
Zagreb: Zdravstveno veleučilište, 2016. str. 150-151 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
Bekić, I., Grubišić, M. & Maras, M. (2016) VAŽNOST PROCJENE I TRETMANA DJECE S DISPRAKSIJOM KROZ SENZORNO-INTERGRATIVNI PRISTUP. U: Racz, A. (ur.)Knjiga sažetaka 1. konferencije zdravstvenih profesija.
@article{article, author = {Beki\'{c}, Iva and Grubi\v{s}i\'{c}, Mihaela and Maras, Marija}, editor = {Racz, A.}, year = {2016}, pages = {150-151}, keywords = {dispraksija, senzorna integracija, test senzorne integracije i praksije (SIPT)}, isbn = {978-953-6239-52-8}, title = {VA\v{Z}NOST PROCJENE I TRETMANA DJECE S DISPRAKSIJOM KROZ SENZORNO-INTERGRATIVNI PRISTUP}, keyword = {dispraksija, senzorna integracija, test senzorne integracije i praksije (SIPT)}, publisher = {Zdravstveno veleu\v{c}ili\v{s}te}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {Beki\'{c}, Iva and Grubi\v{s}i\'{c}, Mihaela and Maras, Marija}, editor = {Racz, A.}, year = {2016}, pages = {150-151}, keywords = {dyspraxia, sensory integration, testing sensory integration and praxis}, isbn = {978-953-6239-52-8}, title = {THE IMPORTANCE OF ASSESSING AND TREATING CHILDREN WITH DYSPRAXIA THROUGH A SENSORY INTEGRATIVE APPROACH}, keyword = {dyspraxia, sensory integration, testing sensory integration and praxis}, publisher = {Zdravstveno veleu\v{c}ili\v{s}te}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font