Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Umjetničke aktivnosti u školi kao oblik provođenja slobodnog vremena osnovnoškolaca (CROSBI ID 304485)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Blažević, Ines ; Matijašević, Bruno Umjetničke aktivnosti u školi kao oblik provođenja slobodnog vremena osnovnoškolaca // Acta Iadertina, 18 (2022), 2; 207-224. doi: 10.15291/ai.3604

Podaci o odgovornosti

Blažević, Ines ; Matijašević, Bruno

hrvatski

Umjetničke aktivnosti u školi kao oblik provođenja slobodnog vremena osnovnoškolaca

Slobodno vrijeme kao fenomen suvremenoga doba pred učenike stav-lja prostor odabira aktivnosti kojima će ga upotpuniti. Različiti načini provođenja slobodnoga vremena imaju i različit utjecaj na cjelovit dječji razvoj. Iz toga proizlazi i važnost kvalitetnog provođenja slobod-noga vremena, ali i odabira aktivnosti koje će dijete pohađati. Oda-brane aktivnosti imaju funkciju odmora i razonode, ali i druge mno-go značajnije funkcije koje se vezuju uz stvaralaštvo i osobni razvoj. Škola kao odgojno-obrazovna ustanova trebala bi ponuditi učenicima različite mogućnosti provođenja slobodnog vremena, koje treba pro- mišljeno planirati kroz školski kurikul od najranije dobi. Analizirajući školske kurikule osnovnih škola, uočava se veliki broj izvannastavnih aktivnosti koje se nude učenicima, ali i nekih drugih. Od posebnoga značaja umjetničke su aktivnosti koje od najranije školske dobi imaju svrhu poticanja razvoja različitih područja umjetničkoga stvaralaštva. Kod njihova planiranja izuzetno je važno ponuditi najšire mogućnosti poticanja plesne, glazbene, likovne i scenske umjetnosti te književnosti i novih medija vodeći se interdisciplinarnim pristupom. S ciljem ana-lize umjetničkih aktivnosti kao oblika provođenja slobodnog vreme-na osnovnoškolaca, provedeno je empirijsko istraživanje anonimnim anketiranjem među učiteljima razredne nastave Splitsko- dalmatinske i Dubrovačko-neretvanske županije. Rezultati istraživanja, osim što ukazuju na mogućnosti provođenja slobodnog vremena kroz različite umjetničke aktivnosti u razrednoj nastavi, prikazuju i samoprocjene učiteljske kompetentnosti za poticanje učeničkoga umjetničkoga stva-ralaštva. Također, utvrđene su i razlike u dobivenim rezultatima s ob-zirom na veličinu škole s obzirom na broj učenika.

interdisciplinarnost, izvannastavne aktivnosti, razredna nastava, školski kurikul, učiteljska samorefleksija

nije evidentirano

engleski

Artistic Activities in School as a Form of Spending Leisure Time of Primary School Students

nije evidentirano

interdisciplinarity ; extracurricular activities, class teaching, school curriculum, teachers’ self-reflection

nije evidentirano

Podaci o izdanju

18 (2)

2022.

207-224

objavljeno

1845-3392

1845-3392

10.15291/ai.3604

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti, Pedagogija

Poveznice