Povezanost osobina ličnosti i roditeljskog ponašanja s prilagodbom na studij i vršnjačkim odnosima (CROSBI ID 446884)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Babojelić, Antonia
Tea Pavin Ivanec
hrvatski
Povezanost osobina ličnosti i roditeljskog ponašanja s prilagodbom na studij i vršnjačkim odnosima
Cilj provedenog istraživanja bio je utvrditi postoji li povezanost roditeljskog ponašanja i osobina ličnosti s prilagodbom na studij i vršnjačkim odnosima. U istraživanju je sudjelovalo 287 studentica i studenata 2., 3., 4. i 5. godine učiteljskog studija Učiteljskog fakulteta u Zagrebu. U svrhu istraživanja korišteni su instrumenti Upitnik roditeljskog ponašanja - URP-29 (Brković, Keresteš, Kuterovac Jagodić i Greblo, 2012) kojim se procjenjivalo ponašanje vlastitih roditelja, skraćeni Brennanov Inventar iskustava u bliskim vezama, upitnik koji su modificirale Kamenov i Jelić (2003), a kojim je ispitan odnos s najboljim prijateljem/najboljom prijateljicom te upitnik BFI (Big Five Inventory, John, Nauman i Soto, 2008) kojim su ispitane osobine ličnosti. Rezultati su pokazali da su ekstraverzija, ugodnost, savjesnost i otvorenost ka iskustvu pozitivno povezane s prilagodbom na studij, a neuroticizam negativno. Također, sudionici kod kojih su izraženiji anksioznost i izbjegavanje u prijateljskom odnosu, su oni koji imaju izraženiji neuroticizam, a manje izražene ekstraverziju i ugodnost. Nadalje, nisu pronađene značajne razlike u prilagodbi na studij s obzirom na roditeljsko ponašanje, odnosno sudionici ocjenjuju svoju prilagodbu na studij vrlo dobrom, neovisno o tome jesu li njihovi roditelji više ili manje podržavajući. Konačno, pokazalo se da postoji statistički značajna povezanost roditeljskog ponašanja s razvijenim tipom privrženosti u vršnjačkim odnosima – među sudionicima koji su svoje roditelje okarakterizirali više podržavajućima, više je njih koji svoj odnos s najboljim prijateljem/najboljom prijateljicom smatraju sigurno privrženim.
roditeljsko ponašanje, prilagodba na studij, osobine ličnosti, privrženost prijateljima
nije evidentirano
engleski
Association of personality and parental behaviour with adjustment to studying and peer relationships
nije evidentirano
parental behaviour, adjustment to study, personality traits, attachment to friends
nije evidentirano
Podaci o izdanju
39
23.09.2020.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb