Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost osobina ličnosti i roditeljskog ponašanja s prilagodbom na studij i vršnjačkim odnosima (CROSBI ID 446884)

Ocjenski rad | diplomski rad

Babojelić, Antonia Povezanost osobina ličnosti i roditeljskog ponašanja s prilagodbom na studij i vršnjačkim odnosima / Tea Pavin Ivanec (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2020

Podaci o odgovornosti

Babojelić, Antonia

Tea Pavin Ivanec

hrvatski

Povezanost osobina ličnosti i roditeljskog ponašanja s prilagodbom na studij i vršnjačkim odnosima

Cilj provedenog istraživanja bio je utvrditi postoji li povezanost roditeljskog ponašanja i osobina ličnosti s prilagodbom na studij i vršnjačkim odnosima. U istraživanju je sudjelovalo 287 studentica i studenata 2., 3., 4. i 5. godine učiteljskog studija Učiteljskog fakulteta u Zagrebu. U svrhu istraživanja korišteni su instrumenti Upitnik roditeljskog ponašanja - URP-29 (Brković, Keresteš, Kuterovac Jagodić i Greblo, 2012) kojim se procjenjivalo ponašanje vlastitih roditelja, skraćeni Brennanov Inventar iskustava u bliskim vezama, upitnik koji su modificirale Kamenov i Jelić (2003), a kojim je ispitan odnos s najboljim prijateljem/najboljom prijateljicom te upitnik BFI (Big Five Inventory, John, Nauman i Soto, 2008) kojim su ispitane osobine ličnosti. Rezultati su pokazali da su ekstraverzija, ugodnost, savjesnost i otvorenost ka iskustvu pozitivno povezane s prilagodbom na studij, a neuroticizam negativno. Također, sudionici kod kojih su izraženiji anksioznost i izbjegavanje u prijateljskom odnosu, su oni koji imaju izraženiji neuroticizam, a manje izražene ekstraverziju i ugodnost. Nadalje, nisu pronađene značajne razlike u prilagodbi na studij s obzirom na roditeljsko ponašanje, odnosno sudionici ocjenjuju svoju prilagodbu na studij vrlo dobrom, neovisno o tome jesu li njihovi roditelji više ili manje podržavajući. Konačno, pokazalo se da postoji statistički značajna povezanost roditeljskog ponašanja s razvijenim tipom privrženosti u vršnjačkim odnosima – među sudionicima koji su svoje roditelje okarakterizirali više podržavajućima, više je njih koji svoj odnos s najboljim prijateljem/najboljom prijateljicom smatraju sigurno privrženim.

roditeljsko ponašanje, prilagodba na studij, osobine ličnosti, privrženost prijateljima

nije evidentirano

engleski

Association of personality and parental behaviour with adjustment to studying and peer relationships

nije evidentirano

parental behaviour, adjustment to study, personality traits, attachment to friends

nije evidentirano

Podaci o izdanju

39

23.09.2020.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija