Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pisanje brojeva glagoljicom u razrednoj nastavi (CROSBI ID 304475)

Prilog u časopisu | kratko priopćenje | domaća recenzija

Runtić, Blanka Pisanje brojeva glagoljicom u razrednoj nastavi // Poučak : časopis za metodiku i nastavu matematike, 22 (2021), 86; 47-55

Podaci o odgovornosti

Runtić, Blanka

hrvatski

Pisanje brojeva glagoljicom u razrednoj nastavi

Glagoljična baština važan je dio hrvatskog nacionalnog identiteta i kulture. U našem društvu prepoznata je važnost očuvanja glagoljice kao temelja pismenosti pa danas svjedočimo popularizaciji glagoljičnog pisma, među ostalim, i u odgojno-obrazovnom sustavu. Jedan od mogućih načina upoznavanja učenika s glagoljičnom tradicijom je pisanje brojeva glagoljicom, koje se može dijelom integrirati u redovitu nastavu kroz predmetni kurikulum iz matematike ili može biti obuhvaćeno školskim kurikulumom planiranjem različitih projekata, izvannastavnih aktivnosti i dodatne nastave iz matematike. Dosadašnja iskustva u izvannastavnim glagoljaškim skupinama pokazuju da se učenicima sviđa pisanje brojeva glagoljicom. Brojke na glagoljici su zanimljive jer ne postoje posebni znakovi za brojeve, nego se koriste slova glagoljične azbuke. Slova imaju svoju glasovnu i brojevnu vrijednost. Da bismo znali da je riječ o brojevima, označava se točkica ispred i iza slova ili titla iznad slova. U ovome radu bit će prikazani načini primjene brojeva na glagoljici u razrednoj nastavi. Iako se koncepti isprepliću, primjeri će radi preglednosti biti razvrstani u domene Kurikuluma nastavnog predmeta Matematika: Brojevi i Algebra i funkcije. Ovakvim zadatcima učenicima se nude raznolika iskustva učenja. Omogućuje im se da aktivnim sudjelovanjem u kreativnom nastavnom procesu usvajaju matematičke koncepte, razvijaju matematičke kompetencije i ujedno postaju aktivni baštinici glagoljaške tradicije.

dodatna nastava, glagoljični brojevi, kurikulum

nije evidentirano

engleski

Writing numbers in Glagolitic script in the classroom teaching

nije evidentirano

additional classes, glagolitic numbers, curriculum

nije evidentirano

Podaci o izdanju

22 (86)

2021.

47-55

objavljeno

1332-3008

Povezanost rada

Povezane osobe



Matematika, Pedagogija

Poveznice