ANALIZA ALTERNATIVNIH DISTRIBUCIJSKIH KANALA U OSIGURANJU (CROSBI ID 446873)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Kutić, Sonja
Jasna Genzić
hrvatski
ANALIZA ALTERNATIVNIH DISTRIBUCIJSKIH KANALA U OSIGURANJU
Djelatnost osiguranja predstavlja specifičnost na tržištu iz brojnih razloga. Jedna od naistaknutijih razlika između klasične proizvodne djelatnosti i djelatnosti osiguranja je u tome što osiguranje započinje prodajom, a ne proizvodnjom. U tom slučaju prodaja je zapravo proizvodnja. Također, specifična je i po tome što predstavlja poseban oblik kontrole rizika. Djelatnost osiguranja također je dio procesa globalizacije koji zahvaća cjelokupno tržište i ekonomiju uopće, a i sve druge aspekte života društva. Razvoj tehnologije i brzorastuće promjene u gospodarstvu te socijalnom životu uvelike su utjecale na razvoj djelatnosti osiguranja, u smislu proširenja broja osiguranja, proširenja broja osiguravajućih društava, proširenja institucija koje reguliraju djelatnost osiguranja te u konačnici proširenja kanala distribucije osiguranja. Dok se osiguranje od samih početaka vodilo tradicionalnim pristupom prodaje, direktno od strane osiguravajućeg društva putem zastupnika i posrednika u osiguranju, danas smo svjedoci brojnih alternativnih kanala distribucije osiguranja, poput distribucije putem interneta, distribucije putem telefona, televizijskim oglašavanjem te jednim od najzastupljenijih kanala, a to je distribucija osiguranja putem banaka. Republika Hrvatska je najveće promjene u djelatnosti osiguranja doživjela ulaskom u Europsku Uniju čime je cjelokupni regulatorni okvir osiguranja u Republici Hrvatskoj znatno izmjenjen, ali su se povećali i zahtjevi suvremenog globalnog tržišta te je ostalo veoma puno prostora za poboljšanje tržišta osiguranja, a posebno kada je riječ o alternativnim kanalima distribucije. Korištenjem različitih metoda i sustavnih pristupa, osiguravajuća društva mogu poboljšati zastupljenost alternativnih distribucijskih kanala te na taj način proširuju tržište, stječu nove korisnike, ali i održavaju konkurentnu prednost. U ovome radu u tu svrhu predložene su, prema mišljenju autora, tri različite metode ili pristupa, a to su stvaranje konkurentne prednosti, metoda višestrukog odlučivanja i metoda poboljšanja marketinške strategije.
osiguranje, Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (HANFA), Hrvatski ured za osiguranje (HUO), alternativni distribucijski kanali u osiguranju, metode za poboljšanje strategije osiguranja
nije evidentirano
engleski
THE ANALYSIS OF ALTERNATIVE DISTRIBUTION CHANNELS IN INSURANCE
nije evidentirano
insurance, Croatian Financial Services Supervisory Agency, Croatian Insurance Bureau, alternative insurance distribution channels, methods for improving insurance strategy
nije evidentirano
Podaci o izdanju
85
01.07.2021.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Libertas međunarodno sveučilište
Zagreb