Pregled bibliografske jedinice broj: 1173327
Utjecaj pandemije COVID-19 na prodaju životnih osiguranja u Republici Hrvatskoj
Utjecaj pandemije COVID-19 na prodaju životnih osiguranja u Republici Hrvatskoj, 2021., diplomski rad, diplomski, Sveučilište Libertas, Zagreb
CROSBI ID: 1173327 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj pandemije COVID-19 na prodaju životnih osiguranja u Republici Hrvatskoj
(The impact of COVID-19 pandemic on life insurance sales in Croatia)
Autori
Špehar, Mihaela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Sveučilište Libertas
Mjesto
Zagreb
Datum
31.08
Godina
2021
Stranica
57
Mentor
Genzić, Jasna ; Ostojić, Gojko ; Stanko, Zoran
Ključne riječi
životno osiguranje ; pandemija bolesti COVID-19 ; prodaja osiguranja
(life insurance ; COVID-19 disease pandemic ; insurance sales)
Sažetak
Gospodarski napredak, razvoj medicine, globalizacija i povećanje broja stanovnika neminovno povećava izloženost rizicima više nego ikada do sada zbog čega životna i neživotna osiguranja dodatno dobivaju na značenju. Nakon što se Republika Hrvatska kao i cijeli svijet susrela s pandemijom bolesti Covid-19, u prvi plan osiguravajućih društava došla je misao o utjecaju tijeka bolesti na poslovanje. Istraživanja su pokazala kako je mnogo različitih čimbenika koji utječu na potražnju za životnim osiguranjima, a mnogi od njih sadržani su unutar koncepta pojave i trajanja nove zarazne bolesti. Predmet ovog rada je teorijska analiza tržišta životnog osiguranja, ponuda proizvoda životnog osiguranja te prodaja u vrijeme pandemije bolesti Covid-19 u Republici Hrvatskoj. Svrha ovog rada jest istražiti koliko su pojedinci i društvo u cjelini upoznati sa životnim osiguranjima te u kojoj mjeri za vrijeme pandemije bolesti Covid-19 ulažu sredstva u police životnih osiguranja. U skladu s predmetom i svrhom rada, ciljevi ovog rada su bili analizirati tržište životnih osiguranja, istražiti dinamiku sklapanja polica životnog osiguranja za vrijeme pandemije bolesti Covid-19 te razumjeti koji faktori utječu na odluku o sklapanju polica životnog osiguranja. U radu je provedeno primarno istraživanje putem anketnog upitnika kojim su se utvrdili relevantni podaci vezani uz uvjerenja stanovništva o potrebi osiguranja života te koliko se svijest u vrijeme pandemije bolesti Covid-19 promijenila. Rezultati su pokazali kako, bez obzira na strah i neizvjesnost zbog tijeka i trajanja pandemije bolesti Covid-19 te činjenice kako gotovo 70% ispitanika vjeruje kako je vrijedno imati aktivnu policu životnog osiguranja, tek 1, 1% ispitanika izvještava o kupnji police životnog osiguranja iz tih razloga. Konkretno, čak 44, 5% (od sveukupnih 45, 1% koji u trenutku istraživanja imaju aktivnu policu osiguranja), imalo je vlastitu policu životnog osiguranja i prije početka pandemije bolesti Covid-19. Međutim, podaci prikupljeni od strane Hrvatskog ureda za osiguranje jasno pokazuju kako prodaja životnih osiguranja za vrijeme trajanja pandemije bolesti Covid-19 pada. Također, može se zaključiti kako Internet i općenito masovni mediji služe kao vrijedan izvor informacija vezanih uz mogućnosti i ponude osiguravajućih društva, ali da u najvećem broju, kupnja vlastite police životnog osiguranja nije posljedica oglašavanja putem medija, već nekih drugih složenijih utjecaja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Libertas