Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Opseg dječjeg glasa u primarnom obrazovanju (CROSBI ID 713691)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad

Jurkić Sviben, Tamara ; Galovac, Helena Opseg dječjeg glasa u primarnom obrazovanju // Mùzika: zvuk, logos, odgoj i obrazovanje, terapija : zbornik radova s 9. međunarodnog znanstveno-stručnog skupa „Iz istarske glazbene riznice“ / Gortan Carlin, Ivana Paula ; Riman, Kristina ; Bačlija Sušić, Blaženka (ur.). Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2022. str. 55-89

Podaci o odgovornosti

Jurkić Sviben, Tamara ; Galovac, Helena

hrvatski

Opseg dječjeg glasa u primarnom obrazovanju

Pjevanje u primarnom obrazovanju zauzima važnu ulogu u nastavi Glazbene kulture. Učenicima je ta aktivnost vrlo privlačna i ona se, uz slušanje glazbe, u primarnom obrazovanju najčešće provodi. Kako bi aktivnost pjevanja u nastavi bila u skladu s ciljevima glazbene nastave, potrebno je razvijati dječje glazbene sposobnosti. Jedna od tih sposobnosti je opseg glasa. Iako dječji glas ima svoja prirodna obilježja i granice u visinu i dubinu, te se granice sustavnim vježbanjem mogu širiti. Cilj istraživanja je bio utvrditi današnje mogućnosti dječjeg glasa, odnosno njegov opseg s obzirom na dob djece u primarnom obrazovanju. Također, rezultati su uspoređeni sa čimbenicima za koje se smatra da utječu na opseg dječjega glasa. Istraživanje je provedeno u jednoj školi u Krapinsko-zagorskoj županiji na uzorku od 114 učenika. Prikupljeni su podatci putem preliminarnih upitnika za roditelje i učitelje te je nakon toga provedeno ispitivanje opsega glasa učenika. Rezultati ukazuju da je opseg dječjeg glasa pomaknut prema nižim tonovima u odnosu na dosadašnje procjene i preporuke u literaturi. Čimbenici koji utječu na opseg dječjeg glasa su dob te pohađanje glazbenih izvannastavnih i izvanškolskih glazbenih aktivnosti (zborovi, glazbena škola i sl.), a tome je moguće pridodati i učestalost učeničkih posjeta koncertima s članovima obitelji. Nadalje, utvrđene su razlike između razrednih odjela učenika iste dobi te se važnim čimbenikom smatra i učestalost pjevanja učitelja s učenicima tijekom nastavnog dana, ne uzimajući u obzir nastavu Glazbene kulture. Naposljetku, u radu se ukazuje na potrebu usklađivanja zadanih tonaliteta dječjih pjesama u udžbenicima za Glazbenu kulturu u primarnom obrazovanju prema stvarnim mogućnostima dječjih glasova jer su utvrđene značajne razlike, odnosno većina pjesama ima prosječno veći tonski opseg od stvarnih mogućnosti dječjeg glasovnog opsega.

dječji glas ; opseg glasa ; pjevanje ; Glazbena kultura

nije evidentirano

engleski

Child voice range in primary education

nije evidentirano

children's voice ; voice range ; singing ; Music culture

nije evidentirano

Podaci o prilogu

55-89.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Mùzika: zvuk, logos, odgoj i obrazovanje, terapija : zbornik radova s 9. međunarodnog znanstveno-stručnog skupa „Iz istarske glazbene riznice“

Gortan Carlin, Ivana Paula ; Riman, Kristina ; Bačlija Sušić, Blaženka

Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

978-953-8278-93-8

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Kroatologija