Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Tipologija potrošača s obzirom na njihovu sklonost ostavljanju napojnice u restoranima (CROSBI ID 304345)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Piri Rajh, Sunčana ; Koledić, Ivona Tipologija potrošača s obzirom na njihovu sklonost ostavljanju napojnice u restoranima // Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 19 (2021), 2; 53-70. doi: 10.22598/zefzg.2021.2.53

Podaci o odgovornosti

Piri Rajh, Sunčana ; Koledić, Ivona

hrvatski

Tipologija potrošača s obzirom na njihovu sklonost ostavljanju napojnice u restoranima

Pored cijene koju je potrošač dužan platiti za primljenu uslugu, davanje napojnice za istu tu uslugu predstavlja njegovo svjesno i namjerno izlaganje dodatnom novčanom trošku. S obzirom na to da bi potrošač mogao izbjeći ovaj trošak, ovim se radom nastoji odgovoriti na pitanje zašto potrošači ipak ostavljaju napojnice za primljenu uslugu u restoranima te postoje li razlike među potrošačima s obzirom na ovaj oblik njihova potrošačkog ponašanja. U tu su svrhu postavljena dva cilja rada, pri čemu je prvi cilj bio utvrditi strukture motivacijskih čimbenika zbog kojih potrošači ostavljaju napojnicu za primljenu uslugu u restoranima, dok je drugi cilj bio utvrditi mogu li se temeljem različitih struktura motivacijskih čimbenika potrošači grupirati u zasebne tržišne segmente. Empirijsko istraživanje provedeno je metodom ankete na prigodnom uzorku koji je činilo 106 ispitanika. Podaci su prikupljeni pomoću anketnog upitnika, koji je bio dostupan u elektroničkom obliku. Rezultati istraživanja pokazali su da postoje različite strukture motivacijskih čimbenika kada je u pitanju ostavljanje napojnica u restoranima, kao i to da se na temelju tih razlika potrošači mogu grupirati u zasebne tržišne segmente, ovisno o tome koja kombinacija motivacijskih čimbenika dominantno karakterizira promatrani oblik potrošačkog ponašanja. Ovo se ujedno može smatrati i osnovnim teorijskim doprinosom rada. Praktični doprinos rada ogleda se u tome što se marketinškim stručnjacima u području usluga pružaju smjernice koje dimenzije kvalitete usluge poboljšati, što bi se moglo odraziti na sklonost gostiju ostavljanju napojnice, ali i na zadovoljstvo zaposlenika.

Ostavljanje dodatnog novčanog iznosa (napojnice) ; Motivacijski čimbenici ostavljanja napojnice u restoranima ; Tipologija potrošača ; Segmentacija tržišta

nije evidentirano

engleski

Typology of consumers based on their tipping behavior tendency in a restaurant setting

nije evidentirano

consumers' tipping behavior ; motivational factors of restaurant consumers' tipping behavior ; consumer typology ; market segmentation

nije evidentirano

Podaci o izdanju

19 (2)

2021.

53-70

objavljeno

1333-8900

1845-495X

10.22598/zefzg.2021.2.53

Povezanost rada

Ekonomija

Poveznice