Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utopijsko i distopijsko u likovnoj umjetnosti (CROSBI ID 713636)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Sumpor, Svjetlana Utopijsko i distopijsko u likovnoj umjetnosti // Ivan Rabuzin i simbolika prirode u umjetnosti 20. i 21. stoljeća - Program simpozija i knjižica sažetaka / Mance, Ivana ; Prelog, Petar ; Sumpor, Svjetlana (ur.). Zagreb: Hrvatski muzej naivne umjetnosti, 2021. str. 39-39

Podaci o odgovornosti

Sumpor, Svjetlana

hrvatski

Utopijsko i distopijsko u likovnoj umjetnosti

Utopija i distopija izvorno su književnoteorijski termini, odnosno književni žanrovi. Filmskim adaptacijama književnih djela te stvaranjem originalnih filmskih djela žanra distopije upotreba termina proširena je i na filmsku umjetnost. U filmu je, logikom medija, karakterističnoj distopijskoj priči pridodana specifična distopijska ikonografija. S rastom popularnosti žanra distopije, filmske distopije svojom ikonografijom značajno utječu na dio recentne likovne umjetnosti, prvenstveno (iako ne isključivo) slikarstva i fotografije. U najvećem broju slučajeva, riječ je o pejzažima i gradskim vedutama specifičnih ikonografskih karakteristika. U svjetlu recentnog proboja termina "distopijsko" u rječnik likovne kritike, ovaj rad opisat će i usporediti na što se termini "utopijsko" i "distopijsko" u likovnoj kritici odnose. Posebna pažnja posvetit će se razmatranju stvaralaštva Ivana Rabuzina kao "utopijskog", s obzirom da su brojni kritičari i povjesničari umjetnosti posegnuli upravo za tim terminom u nastojanju definiranja njegove umjetnosti. Stvaralaštvo Ivana Rabuzina sastoji se gotovo isključivo od prikaza pejzaža. Iako su mu kao polazište poslužili stvarni zagorski krajolici, oni su u njegovoj interpretaciji redovito transformirani u vizije koje su kritičari najčešći opisivali kao "rajske prizore", "idile" i "idealizirane pejzaže" te "utopijske" pejzaže. Rad će analizirati motive i postupke kojima se Rabuzin poslužio u stvaranju "idealnog", odnosno "utopijskog" pejzaža.

utopijsko ; distopijsko ; likovna umjetnost ; pejzaž ; Ivan Rabuzin

nije evidentirano

engleski

Utopian and Dystopian in Visual Arts

nije evidentirano

utopian ; dystopian ; visual arts ; landscape ; Ivan Rabuzin

nije evidentirano

Podaci o prilogu

39-39.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Ivan Rabuzin i simbolika prirode u umjetnosti 20. i 21. stoljeća - Program simpozija i knjižica sažetaka

Mance, Ivana ; Prelog, Petar ; Sumpor, Svjetlana

Zagreb: Hrvatski muzej naivne umjetnosti

978-953-6660-74-2

Podaci o skupu

Simpozij Ivan Rabuzin i simbolika prirode u umjetnosti 20. i 21. stoljeća

predavanje

25.03.2021-26.03.2021

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Povijest umjetnosti