Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Umjetničko djelo kao poticaj za recepciju kulturne baštine (CROSBI ID 713634)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Jurkić Sviben, Tamara Umjetničko djelo kao poticaj za recepciju kulturne baštine // 7. Dani Šime i Ante Starčevića Znanstveno-stručni skup GLOBALNE PROMJENE U OBRAZOVANJU I OČUVANJE BAŠTINE / Nikčević-Milković, Anela ; Jurković, Denis (ur.). Zadar: Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2021. str. 29-30

Podaci o odgovornosti

Jurkić Sviben, Tamara

hrvatski

Umjetničko djelo kao poticaj za recepciju kulturne baštine

Suvremeni obrazovni koncepti preporučuju interdisciplinarno povezivanje umjetničkih i znanstvenih područja. Ovaj rad, na temelju istraživanja mišljenja studenata učiteljskog studija prije i nakon recepcije glazbeno-scenskog djela „Šuma Striborova“, hrvatskoga skladatelja Ivana Josipa Skendera, nudi model interdisciplinarne interpretacije i spoznaje vrijednosti kulturne baštine u nastavi umjetničko-humanističkog područja kako u programu kulturno-osviještenog interdisciplinarnog poučavanja studenata učiteljskog studija tako i stjecanja kulturno-vrijednosnih kompetencija u radu s učenicima primarnog obrazovanja. „Šuma Striborova“ temeljno je djelo hrvatske dječje književnosti s univerzalnom poukom i pripada hrvatskoj kulturnoj književnoj baštini. Umjetnička djela hrvatske glazbene baštine, poglavito glazbeno-scenska djela, nisu dovoljno zastupljena u kurikulumu umjetničkog područja. U cilju kulturnog osvješćivanja vrijednosti hrvatske književne i glazbene baštine recepcija književno-umjetničkog djela Ivane Brlić Mažuranić, uz komplementarno audio- vizualni doživljaj opere Šuma Striborova putem cjelovitog doživljaja riječi (teksta), glazbe (zvuka) i likovnoscenskog oblikovanja, objedinjava estetičke elemente umjetničkog doživljaja. Integriranim pristupom poučavanju umjetničkog djela moguće je upućivati i studente i učenike na kulturološke vrijednosti nacionalne baštine. Ovakvim integriranim umjetničko-humanističkim konceptom poučavanja književnog i glazbeno-scenskog umjetničkog djela hrvatske kulturne baštine moguće je strukturirati model integriranog poučavanja umjetničkih i humanističkih sadržaja koji su u skladu s osmom kompetencijom EU-a za cjeloživotno obrazovanje – kulturnom osviještenošću.

hrvatska kulturna baština ; interdisciplinarnost ; kulturna osviještenost, obrazovanje ; integrirani pristup umjetničkom djelu

nije evidentirano

engleski

Work of Art as an Incentive for the Reception of Cultural Heritage

nije evidentirano

Croatian cultural heritage ; interdisciplinarity ; cultural awareness, education ; integrated approach to the work of art

nije evidentirano

Podaci o prilogu

29-30.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

7. Dani Šime i Ante Starčevića Znanstveno-stručni skup GLOBALNE PROMJENE U OBRAZOVANJU I OČUVANJE BAŠTINE

Nikčević-Milković, Anela ; Jurković, Denis

Zadar: Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru

978-953-331-324-5

Podaci o skupu

7. dani Šime i Ante Starčevića: globalne promjene u obrazovanju i očuvanje baštine

predavanje

21.05.2021-21.05.2021

Gospić, Hrvatska

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Kroatologija, Znanost o umjetnosti