Protiv konotacijske manije - prilog sociologiji kazališta (CROSBI ID 304307)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Pavlić, Goran
hrvatski
Protiv konotacijske manije - prilog sociologiji kazališta
U svom leksikonskom određenju pojma ʻsemiologijaʼ iz 1980. godine, kao jedno od metodoloških upozorenja Patris Pavis ističe oprez od zapadanja u konotacijsku maniju, odnosno onu interpretativnu poziciju gdje svaki teatarski znak može značiti bilo što. Iako Pavis intervenira u tadašnje semiotičke rasprave oko naravi kazališnog znaka, upozorenje se analogijom može proširiti na čitav period postmodernog teatra, odnosno u sad već klasičnoj terminologiji, na postdramsko kazalište kao takvo. U ovom ću radu pokazati kako se konotacijska manija može izbjeći oživljavanjem pomalo zamrle sociologije kazališta. Još preciznije, na tragu Leventalove sugestije zagovarat ću konceptualizaciju socijalne estetike kazališta koja će, uz pomoć historijske utemeljenosti uvida, omogućiti izbjegavanje ćorsokaka u koji nas sklonost beskonačnoj semiozi neminovno dovodi.
Patrice Pavis ; Hans-Thies Lehmann ; Bruce McConachie ; postdramsko kazalište ; sociologija kazališta ; socijalna estetika kazališta
nije evidentirano
engleski
Against connotation mania: A contribution to the sociology of theater
nije evidentirano
Patrice Pavis ; Hans-Thies Lehmann ; Bruce McConachie ; postdramatic theater ; sociology of theater ; social aesthetics of theater
nije evidentirano
Podaci o izdanju
8
2020.
30-41
objavljeno
2334-8666
2560-3108
https://doi.org/10.5937/ZbAkU2008030P