Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Umjetnost performansa devedesetih na timelineu i na tematskim izložbama o devedesetima: lokalna scena (CROSBI ID 713564)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Marjanić, Suzana Umjetnost performansa devedesetih na timelineu i na tematskim izložbama o devedesetima: lokalna scena // XXXII. Krležini dani u Osijeku, Devedesete u hrvatskoj dramskoj književnosti i kazalištu, drugi dio / Senker, Boris ; Petranović, Martina (ur.). Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazalištaU, 2021. str. ---

Podaci o odgovornosti

Marjanić, Suzana

hrvatski

Umjetnost performansa devedesetih na timelineu i na tematskim izložbama o devedesetima: lokalna scena

Uvodno što se tiče nesretnih, ratnih, tranzicijskih devedesetih, upućujem na timeline Dejana Kršića koji za 1990. godinu, među ostalim, navodi kako „odnos prema tradiciji, prema materijalnim tragovima vlastitog identiteta najbolje pokazuje sudbina arhiva, zbirki i dokumentacija mnogih poduzeća i kulturnih institucija koja su u razdoblju 'tranzicije' mijenjala vlasnike ili propala, a njihova dokumentacija se našla na smetlištu, u reciklažnom papiru“ (Kršić 2019: 54). Možemo pridodati kako je mnoge privatne arhive svojom antimuzejskom strategijom sačuvao Vladimir Dodig Trokut. Za završnu godinu te dekade Dejan Kršić, među ostalim, ističe kako je otvoren shopping centar Mercatone (Donji Stupnik kod Zagreba), što je bio početak „poplave lanaca trgovačkih centara po periferiji hrvatskih gradova“ (Kršić 2019: 56). Možemo pridodati komentar Tomislava Gotovca da je riječ o kineskoj arhitekturi koja je arhitektonski označila američki neoliberalni kapitalizam hangara i koji se od 1999. počeo sustavno primjenjivati na periferijama hrvatskih gradova. Navedeni timeline pratit ću autoetnografski s vlastitom vremenskom lentom koju sam sastavila za Kronotop umjetnosti performansa: od Travelera do danas (2014), a kroz kontekst dviju izložbi o devedesetima: 90-e: ožiljci (MMSU, Rijeka, 2021) u koncepciji Janke Vukmir i ljubljanske izložbe SPOZNANJE! UPOR! REAKCIJA!: Performans in politika v devetdesetih letih v pojugoslovanskem kontekstu (+MSUM, Ljubljana, 2021) u koncepciji Bojane Piškur.

umjetnost performansa, devedesete

nije evidentirano

engleski

The Art of Performance of the 1990s on Timeline and Thematic Exhibitions on the 1990s: The Local Scene

nije evidentirano

performance art, 1990s

nije evidentirano

Podaci o prilogu

---.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XXXII. Krležini dani u Osijeku, Devedesete u hrvatskoj dramskoj književnosti i kazalištu, drugi dio

Senker, Boris ; Petranović, Martina

Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazalištaU

Podaci o skupu

XXXII. Krležini dani u Osijeku, Devedesete u hrvatskoj dramskoj književnosti i kazalištu, drugi dio

predavanje

07.12.2021-10.12.2021

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Etnologija i antropologija