Teškoće u razvoju kao tema slikovnica za djecu (CROSBI ID 713537)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Kurilj Ivana ; Dragun, Dragica
hrvatski
Teškoće u razvoju kao tema slikovnica za djecu
U radu se razmatraju teškoće u razvoju kao tematika u književnosti za djecu. Aktualnost teme proizlazi iz uvida u suvremeno društvo u kojemu se ne može zaobići potreba progovaranja o statusu osjetljivih skupina društva, pri čemu književnost, a posebice književnost za djecu i mlade, ima važnu ulogu u promicanju inkluzije i stvaranju inkluzivnoga društva. Kao cilj postavljeno je definiranje osnovnih pojmova vezanih uz teškoće u razvoju koji se pronalaze u korpusu. Tijekom analize slikovnica koje govore o: sljepoći, mucanju, cerebralnoj paralizi, intelektualnim teškoćama, poremećaju pažnje i autizmu utvrđeno je kako donose sliku stvarnih problema i situacija. Zaključeno je da književni tekstovi za djecu donose emocionalno nabijene situacije koje omogućavaju poistovjećivanje s književnim subjektom, čega je krajnji cilj čitateljsku empatiju razviti u primarnu (ljudsku) empatiju, krajnje razumijevanje.
intelektualne teškoće, invaliditet, književnost za djecu i mlade, slikovnica, teškoće u razvoju
nije evidentirano
engleski
Developmental disabilities in literature for children and young people
nije evidentirano
intellectual disabilities, disability, literature for children and young people, picture book, developmental difficulties
nije evidentirano
Podaci o prilogu
562-578.
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju
Ileš, Tatjana
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-8181-33-7
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096