Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1171839

Informacijsko-komunikacijska tehnologija i igrifikacija u obrazovanju učenika s teškoćama – stajalište budućih učitelja


Đurđević Babić, Ivana; Bošnjaković, Natalija
Informacijsko-komunikacijska tehnologija i igrifikacija u obrazovanju učenika s teškoćama – stajalište budućih učitelja // KNJIGA SAŽETAKA 2. Međunarodne umjetničke i znanstvene konferencije Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju / Mirna Sabljar, Tatjana Ileš, Dunja Keža (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, 2021. str. 62-63 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1171839 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Informacijsko-komunikacijska tehnologija i igrifikacija u obrazovanju učenika s teškoćama – stajalište budućih učitelja
(Information and Communication Technology and Gamification in the Education of Students with Special Needs – The Point of View of Future Teachers)

Autori
Đurđević Babić, Ivana ; Bošnjaković, Natalija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
KNJIGA SAŽETAKA 2. Međunarodne umjetničke i znanstvene konferencije Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju / Mirna Sabljar, Tatjana Ileš, Dunja Keža - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, 2021, 62-63

ISBN
978-953-8181-41-2

Skup
2. Međunarodna umjetnička i znanstvena konferencija Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 2. i 3. prosinca 2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
igrifikacija, informacijsko-komunikacijska tehnologija, inkluzija, učenici s teškoćama, neuronske mreže
(gamification, information and communication technology, inclusion, students with disabilities, neural networks)

Sažetak
Model inkluzivnog obrazovanja temelji se na jednakom pravu svih učenika da u okviru svojih sposobnosti, mogućnosti i interesa sudjeluju u odgojno-obrazovnom procesu, ali i surađuju sa svojim vršnjacima. Kako bi se inkluzija uspješno integrirala u hrvatski odgojno-obrazovni sustav, potrebna je promjena paradigme poučavanja, što podrazumijeva usmjerenost na potrebe učenika umjesto na njihovu kategorizaciju. Paradigma inkluzivnog poučavanja uključuje uklanjanje prepreka izradom profila učenika te diferencijaciju provedenu upotrebom primjerenih zadataka, izradom kvalitetnog kurikuluma, fleksibilnim grupiranjem učenika, neprekidnim vrednovanjem i uporabom odgovarajućih strategija poučavanja. U tom je procesu značajna uloga igrifikacije i uporaba informacijsko- komunikacijskih tehnologija. Brojna istraživanja potvrđuju da korištenje informacijsko- komunikacijskih tehnologija u nastavi poboljšava proces učenja i povećava uključenost učenika u aktivno učenje, a značajno utječe i na motivaciju učenika. Za rad u inkluzivnom okruženju ključne su kompetencije i stavovi sadašnjih, ali i budućih učitelja. U svrhu omogućavanja efikasnijeg poučavanja i stjecanja ishoda učenja, u ovom se radu analiziraju stavovi budućih učitelja (N = 123) o uporabi informacijsko-komunikacijske tehnologije i igrifikacije u obrazovanju učenika s posebnim potrebama te njihovo dosadašnje iskustvo s igrifikacijom u obrazovanju. Željelo se također vidjeti može li se oblikovati model neuronskih mreža koji će sa stopom klasifikacije većom od 50% klasificirati buduće učitelje ovisno o stavu prema tehnologiji. Rezultati Fisher-Freeman-Halton egzaktnog testa na razini značajnosti od 5% upućuju na to da postoji statistički značajna povezanost između njihova stava o posjedovanju dobre informacijske i informatičke pismenosti kao preduvjeta za uspješnu primjenu elemenata igrifikacije u obrazovanju te nekih izjava koje se tiču upotrebe igrifikacije u obrazovanju učenika s posebnim potrebama. Oblikovani model neuronske mreže s višeslojnim perceptronom (MLP) postigao je ukupnu točnost klasifikacije od 66, 67%.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti

Napomena
Sažetak je dostupan i na engleskom jeziku.



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek


Citiraj ovu publikaciju:

Đurđević Babić, Ivana; Bošnjaković, Natalija
Informacijsko-komunikacijska tehnologija i igrifikacija u obrazovanju učenika s teškoćama – stajalište budućih učitelja // KNJIGA SAŽETAKA 2. Međunarodne umjetničke i znanstvene konferencije Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju / Mirna Sabljar, Tatjana Ileš, Dunja Keža (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, 2021. str. 62-63 (predavanje, recenziran, sažetak, znanstveni)
Đurđević Babić, I. & Bošnjaković, N. (2021) Informacijsko-komunikacijska tehnologija i igrifikacija u obrazovanju učenika s teškoćama – stajalište budućih učitelja. U: Mirna Sabljar, Tatjana Ileš, Dunja Keža (ur.)KNJIGA SAŽETAKA 2. Međunarodne umjetničke i znanstvene konferencije Osobe s invaliditetom u umjetnosti, znanosti, odgoju i obrazovanju.
@article{article, author = {\DJur\djevi\'{c} Babi\'{c}, Ivana and Bo\v{s}njakovi\'{c}, Natalija}, year = {2021}, pages = {62-63}, keywords = {igrifikacija, informacijsko-komunikacijska tehnologija, inkluzija, u\v{c}enici s te\v{s}ko\'{c}ama, neuronske mre\v{z}e}, isbn = {978-953-8181-41-2}, title = {Informacijsko-komunikacijska tehnologija i igrifikacija u obrazovanju u\v{c}enika s te\v{s}ko\'{c}ama – stajali\v{s}te budu\'{c}ih u\v{c}itelja}, keyword = {igrifikacija, informacijsko-komunikacijska tehnologija, inkluzija, u\v{c}enici s te\v{s}ko\'{c}ama, neuronske mre\v{z}e}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {\DJur\djevi\'{c} Babi\'{c}, Ivana and Bo\v{s}njakovi\'{c}, Natalija}, year = {2021}, pages = {62-63}, keywords = {gamification, information and communication technology, inclusion, students with disabilities, neural networks}, isbn = {978-953-8181-41-2}, title = {Information and Communication Technology and Gamification in the Education of Students with Special Needs – The Point of View of Future Teachers}, keyword = {gamification, information and communication technology, inclusion, students with disabilities, neural networks}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font