Tržišne reforme u obrazovanju: obećanja i rezultati (CROSBI ID 71798)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Pavić, Željko
hrvatski
Tržišne reforme u obrazovanju: obećanja i rezultati
U radu se sažeto prezentiraju najvažnija obilježja tržišnih obrazovnih reformi, odnosno pretpostavki na kojima se zasnivaju, kao i kritike i kontraargumenti koji osporavaju njihovu učinkovitost i smislenost, odnosno ukazuju na njihovu potencijalnu štetnost. Kao svojevrsne studije slučaja navode se primjeri tržišnih obrazovnih reformi u SAD-u, Engleskoj i Čileu te se ocjenjuju njihovi rezultati, odnosno strukturni problemi i parcijalni dometi koji su doveli do nepredviđenih posljedica, odnosno neostvarivanja ciljeva reformi. Na temelju ovih iskustava, autor zaključuje da se ne može reći jesu li tržišne reforme dovele do povećanja obrazovnih postignuća i smanjenja socijalne segregacije budući da su empirijska istraživanja opterećena vrijednosnim izborima koji utječu na istraživačku metodologiju i tumačenje dobivenih podataka, kao i zbog toga što su strukturni nedostatci dovodili do nepredviđenih posljedica reformi. S druge strane, dosadašnja istraživanja pouzdano ne upućuju na to da tržišne reforme ugrožavaju demokratske vrijednosti i smanjuju posvećenost općem dobru, odnosno da su obrazovna postignuća načelno nemjerljiva, tj. da ih je štetno mjeriti. Zbog svega navedenog, autor zaključuje da tržišne reforme predstavljaju otvorenu mogućnost u buućnosti, no da isto tako predstavljaju ogledni primjer manjkavosti tržišta, zbog čega bi ih u budućnosti valjalo primjenjivati isključivo onda kada je moguće izbjeći strukturne nedostatke koji onemogućuju djelovanje tržišta i iskrivljavaju legitimne tržišne poticaje.
obrazovanje, tržište, reforme, obrazovne postignuća, društvena pravednost.
nije evidentirano
engleski
Market reforms in education: promises and results
nije evidentirano
education, market, reform, educational achievements, social justice.
nije evidentirano
Podaci o prilogu
381-392.
objavljeno
Podaci o knjizi
Bandalović, Gorana ; Bošković, Ivan ; Buzov, Ivanka
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu
2021.
978-953-352-070-4