Inkluzivni knjižnični programi i usluge za djecu (CROSBI ID 446595)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Grgić, Lucija
Martinović, Ivana
hrvatski
Inkluzivni knjižnični programi i usluge za djecu
Osnovni cilj ovoga rada je ukazati na postojanost i važnost razvoja knjižničnih programa i usluga za djecu, a posebice za djecu s posebnim potrebama. Iako su u manjini, djeca s posebnim potrebama najčešće imaju veće potrebe za pomoći oko čitanja, pisanja, razumijevanja pročitanoga i učenja općenito. Upravo zato knjižnice trebaju osigurati programe i usluge prilagođene svima neovisno o vrsti potrebe koju dijete ima.1 U radu će se definirati pojam posebnih potreba, pojasniti knjižnicu kao informacijsku ustanovu koja ima izuzetnu važnost u razvoju rane pismenosti u djece, pojasniti uloga knjižnice i njezino poslanje, te utvrditi koje su sve usluge i programi potrebni za kvalitetno poslovanje dječje knjižnice s obzirom na različite skupine korisnika koji ju posjećuju. Također, u radu će se osvrnuti na djecu s posebnim potrebama kao korisnike knjižnice, na građu koja im je potrebna te na adekvatan prostor kakav bi knjižnica trebala imati. Na kraju rada prikazat će se stanje postojećih usluga i programa za djecu s posebnim potrebama u Republici Hrvatskoj te onih koji bi se mogli razviti u budućnosti. Osim stanja u Republici Hrvatskoj, rad prikazuje i stanje knjižničnih usluga i programa za djecu s posebnim potrebama u svijetu, a glavni je naglasak na razlici između slabije i jače razvijenih zemalja poput zemalja Amerike i Južne Afrike, te pojedinih europskih zemalja.
djeca s posebnim potrebama, usluge, knjižnični programi, Republika Hrvatska
nije evidentirano
engleski
Inclusive Library Programs and Services for Children
nije evidentirano
children with special needs, services, library programs, Republic of Croatia
nije evidentirano
Podaci o izdanju
30
23.09.2021.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet Osijek
Osijek