Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Odnos lektire i navika čitanja iz užitka učenika srednjih škola u Požegi (CROSBI ID 446594)

Ocjenski rad | diplomski rad

Samardžić, Laura Odnos lektire i navika čitanja iz užitka učenika srednjih škola u Požegi / Martinović, Ivana (mentor); Osijek, Filozofski fakultet Osijek, . 2021

Podaci o odgovornosti

Samardžić, Laura

Martinović, Ivana

hrvatski

Odnos lektire i navika čitanja iz užitka učenika srednjih škola u Požegi

U ovom diplomskom radu osvrće se na odnos lektire i navika čitanja iz užitka učenika srednjih škola u Požegi. Cilj je ovog diplomskog rada ispitati i prikazati odnos lektire i navika čitanja iz užitka učenika srednjih škola u Požegi. Rad se sastoji od teorijskog i empirijskog dijela. Teorijski dio opisuje što je čitanje, zašto bi se trebalo poticati čitati, zatim opisuje kurikulume s posebnim osvrtom na lektire i što one predstavljaju učenicima. Empirijski dio diplomskog rada predstavlja istraživanje Odnos lektire i navika čitanja iz užitka učenika srednjih škola u Požegi, provedeno za potrebe ovog diplomskog rada u Gimnaziji i Obrtničkoj školi u Požegi. Istraživačka metoda korištena u navedenom istraživanju je online anketni upitnik koji se sastojao od 12 pitanja, a koji je ispunilo 110 učenika od drugog do četvrtog razreda. Istraživanje je pokazalo da učenici čitaju iz užitka relativno malo te kako bi voljeli više čitati. Razlozi zbog kojih učenici manje čitaju u slobodno vrijeme svakako je škola i obaveze koje se vežu uz školu. Učenici koji čitaju u slobodno vrijeme preferiraju žanrove poput ljubavnih, avanturističkih, kriminalističkih te fantaziju i znanstvenu fantastiku. Knjige biraju prema izgledu knjige, debljini, vrsti književnog djela te naslovu i preporuci. Većina učenika čita redovno lektire, dok mali dio učenika ne čita jer smatraju lektire zamornima, dosadnima te relativno teškima za čitanje. Važno je napomenuti kako profesori hrvatskog jezika, uz knjižničare, potiču na čitanje iz užitka. Dobiveni rezultati pomažu prepoznati čitateljske navike, odnosno odnos lektire i navika čitanja iz užitka na temelju čega srednje škole, ali i knjižnice mogu procijeniti utjecaj lektira na naviku čitanja iz užitka te što mogu napraviti kako bi poboljšali svoje usluge i programe te utjecaj na učenike da više čitaju u slobodno vrijeme.

Lektira, čitanje, pismenost, čitateljski interesi, čitateljske navike

nije evidentirano

engleski

The Relation Between Required Reading and Reading for Pleasure of High School Students in Požega

nije evidentirano

Required reading, Reading, literacy, reading interests, reading habits

nije evidentirano

Podaci o izdanju

65

30.09.2021.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet Osijek

Osijek

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti