Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Procjena literature u dječjim knjižnicama u odnosu na stereotipe (CROSBI ID 446593)

Ocjenski rad | diplomski rad

Mujić, Martina Procjena literature u dječjim knjižnicama u odnosu na stereotipe / Martinović, Ivana (mentor); Osijek, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, . 2021

Podaci o odgovornosti

Mujić, Martina

Martinović, Ivana

hrvatski

Procjena literature u dječjim knjižnicama u odnosu na stereotipe

Svaka dječja knjižnica nastoji pružiti djeci kao korisnicima radost čitanja te otkrivanje novih spoznaja. Cilj ovog diplomskog rada je prikazati literaturu u dječjim knjižnicama te stereotipnost koja se pojavljuje u naslovima dječje literature i njihovu ulogu tijekom razvitka djeteta. Teorijski dio bavi se literaturom u dječjim knjižnicama te njihovom pojavnosti u naslovima dječje literature dok se u empirijskom dijelu opisuju dva istraživanja. Naglasak ovog rada je na stereotipima stoga prvo poglavlje započinje opisom stereotipa u kontekstu djetinjstva. Nadalje se opisuju karakteristike dječje literature s naglaskom na slikovnici i dječjem romanu. Potom rad opisuje stereotipe u dječjoj literaturi te odgovara na pitanja kako su stereotipi prikazani u dječjoj literaturi, kako se prikazuju tabu teme, kako su prikazani likovi i jesu li svi stereotipi jednaki. Nadalje rad opisuje ulogu dječje knjižnice u suživotu sa prisutnošću stereotipa u literaturi te strategije odabira literature u dječjim knjižnicama. Nakon teorijskog dolazi empirijski dio rada u kojemu su predstavljena dva istraživanja. Prvo istražuje stereotipe u 30 naslova dječje literature u odnosu na stereotipe. Parametri prema kojima su se naslovi analizirali su zastupljenost likova prema spolu te dodijeljena zanimanja. Drugo je akcijsko istraživanje provedeno s 3.b razredom u OŠ „Tin Ujević“ u Osijeku u sklopu jednog nastavnog sata. Cilj istraživanja je ispitati znanje o stereotipima kod djece u dobi od 10 godina te obrazovati djecu na temu stereotipa.

dječja literatura, dječja knjižnica, dječji roman, slikovnice, stereotipi

nije evidentirano

engleski

Evaluation of Literature in Children's Libraries in Relation to Stereotypes

nije evidentirano

children's literature, children's library, children's novel, picture books, stereotypes

nije evidentirano

Podaci o izdanju

66

24.09.2021.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Osijek

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti