Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Informacijske vještine djece predškolske dobi (CROSBI ID 446592)

Ocjenski rad | diplomski rad

Grgić, Mihaela Informacijske vještine djece predškolske dobi / Martinović, Ivana (mentor); Osijek, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, . 2021

Podaci o odgovornosti

Grgić, Mihaela

Martinović, Ivana

hrvatski

Informacijske vještine djece predškolske dobi

Svrha ovog diplomskog rada je osvijestiti potrebu za uvođenjem programa informacijskog opismenjavanja kod djece predškolske dobi u knjižnicama, u suradnji s knjižnicama unutar vrtića, kao i u ustanovama u kojima se odvija obvezni predškolski odgoj. Cilj rada je prikazati informacijske vještine kod djece predškolske dobi. Na samom početku opisano je tko su to djeca predškolske dobi i što je predškolski odgoj i obrazovanje, te na koji način je on koncipiran u Republici Hrvatskoj. Nakon toga opisane su informacijske vještine koje je potrebno razviti kako bi se postigla informacijska pismenost pojedinca. Sukladno tome ističe se važnost razvoja informacijskih vještina u predškolskoj dobi u kojoj se odvija ključna priprema za sudjelovanje u daljnjem odgojno obrazovnom proces. Rad se osvrće i na ulogu knjižnice i knjižničara u promicanju i poticanju informacijskog opismenjavanja djece predškolske dobi kroz odabranu literaturu, igračke i računalne igrice, ali i kroz organizaciju radionica i prostorno uređenje. Nakon toga se ističe važnost organizacije radionice kroz objašnjenje pojma same radionice i postupka realizacije iste kroz navođenje potrebnih materijala i prijedloga za uređenje prostora u kojem će se ista odvijati. Istraživački dio rada temelji se na modelu informacijske pismenosti prilagođenom djeci, autora Eisenberga i Berkowitza pod nazivom Super 3 koji potiče tri ključne informacijske vještine koje su potrebne za pronalaženje i upotrebu tražene informacije uz prikaz dobre prakse provođenja modela u svijetu i u Republici Hrvatskoj. Težište rada je na prikazu provedenog istraživanja metodom ankete i akcijskim istraživanjem u Dječjem vrtiću Zvončić u Čepinu u starijoj predškolskoj skupini. Istraživanjem su se dobili podaci o razini informacijskih vještina koje djeca predškolske dobi imaju razvijene i o potrebi uvođenja programa informacijskog opismenjavanja u sustav predškolskog odgoja.

informacijsko opismenjavanje, informacijske vještine, istraživanje, predškolska dob, Super 3

nije evidentirano

engleski

Information Skills of Preschool Children

nije evidentirano

information literacy, information skills, research, preschool age, Super 3

nije evidentirano

Podaci o izdanju

59

24.09.2021.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Osijek

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti