Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Mogućnosti prevencije neprihvatljivih ponašanja u mlađoj školskoj dobi (CROSBI ID 713281)

Prilog sa skupa u zborniku | ostalo | međunarodna recenzija

Zrilić, Smiljana ; Travirka Marčina, Karmen ; Valjan Vukić, Violeta Mogućnosti prevencije neprihvatljivih ponašanja u mlađoj školskoj dobi // 11th International Conference EDUvision 2021 »New Contemporary Challenges - Opportunities for Integrating Innovative Solutions into 21st Century Education« 25-27 november 2021 Organizer EDUvision, Stanislav / Jurjevčič, Stanislav (ur.). Ljubljana: EDUvision, 2022. str. 669-685

Podaci o odgovornosti

Zrilić, Smiljana ; Travirka Marčina, Karmen ; Valjan Vukić, Violeta

hrvatski

Mogućnosti prevencije neprihvatljivih ponašanja u mlađoj školskoj dobi

Brojni stručni i znanstveni radovi istražuju područje poremećaja u ponašanju adolescenata i mladih, ali su rijetka istraživanja koja obuhvaćaju neprimjerena i neprihvatljiva ponašanja djece u mlađoj dobi. A, istraživanje i prevencija ovog fenomena značajno je glede sprječavanja nastanka ozbiljnijih oblika neprihvatljivih ponašanja koji u odraslijoj dobi poprimaju drugačije manifestacije i trajanje, štetni su za dijete i okolinu, a nazivamo ih poremećaji u ponašanju. Broja neprihvatljiva ponašanja djece mlađe dobi kao što su agresivnost, neposlušnost ili povlačenje, nemarnost i neodgovornost prema školskim obvezama, te nametljivost i/ili izoliranje glavne su prepreke kvalitetnih socijalnih odnosa, a time i razvoju socijalne kompetencije. Značajnu ulogu u prevenciji neprihvatljivih ponašanja ima obitelj. Interes roditelja u školskoj dobi usmjeren je u najvećoj mjeri (ili isključivo) na školski akademski uspjeh djece, dok zainteresiranost za cjeloviti razvoj njihove osobnosti iz brojnih razloga izostaje. Važno je pravilno organizirati djetetovo slobodno vrijeme kako bi se ostvario pravilan i kvalitetan razvoj. Stoga treba naglasiti i važnost izvannastavnih aktivnosti u školi, kao i izvanškolskih koje mogu uvelike preventivno djelovati na pojavnost neprihvatljivih ponašanja. Školsko okruženje nudi velike mogućnosti podupiranja pozitivnih razvojnih procesa i dostizanja razvojnih zadataka i ishoda značajnih za uključivanje djece u svakodnevni život. Prevenciju mogu modificirati i učiteljski stil poučavanja, njegove socijalne i stručne kompetencije Prevencija se temelji na razvijanju prednosti, kreiranju pozitivnih okruženja, smanjivanju rizika te politici i zakonskoj regulativi. Prema tomu, škole trebaju biti dio okruženja u kome se realiziraju pozitivni ishodi odgoja i obrazovanja. U radu će se prikazati rezultati nekih istraživanja koji istražuju preventivne varijable pojavnosti i manifestacija neprihvatljivih ponašanja u mlađoj školskoj dobi, kao što su odgojni stil, uključenost u izvannastavne aktivnosti, kompetencije učitelja i dr.

izvannastavne aktivnosti, kompetencije učitelja, neprihvatljiva ponašanja učenika u nižim razredima, roditeljski odgojni stil.

nije evidentirano

engleski

Prevention Possibilities of Unacceptable Behavior in Younger School Age

nije evidentirano

extracurricular activities, parents' upbringing style, teacher competencies, unacceptable behavior of lower grade students.

nije evidentirano

Podaci o prilogu

669-685.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

11th International Conference EDUvision 2021 »New Contemporary Challenges - Opportunities for Integrating Innovative Solutions into 21st Century Education« 25-27 november 2021 Organizer EDUvision, Stanislav

Jurjevčič, Stanislav

Ljubljana: EDUvision

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

nije evidentirano