Mogućnosti prevencije neprihvatljivih ponašanja u mlađoj školskoj dobi (CROSBI ID 713281)
Prilog sa skupa u zborniku | ostalo | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Zrilić, Smiljana ; Travirka Marčina, Karmen ; Valjan Vukić, Violeta
hrvatski
Mogućnosti prevencije neprihvatljivih ponašanja u mlađoj školskoj dobi
Brojni stručni i znanstveni radovi istražuju područje poremećaja u ponašanju adolescenata i mladih, ali su rijetka istraživanja koja obuhvaćaju neprimjerena i neprihvatljiva ponašanja djece u mlađoj dobi. A, istraživanje i prevencija ovog fenomena značajno je glede sprječavanja nastanka ozbiljnijih oblika neprihvatljivih ponašanja koji u odraslijoj dobi poprimaju drugačije manifestacije i trajanje, štetni su za dijete i okolinu, a nazivamo ih poremećaji u ponašanju. Broja neprihvatljiva ponašanja djece mlađe dobi kao što su agresivnost, neposlušnost ili povlačenje, nemarnost i neodgovornost prema školskim obvezama, te nametljivost i/ili izoliranje glavne su prepreke kvalitetnih socijalnih odnosa, a time i razvoju socijalne kompetencije. Značajnu ulogu u prevenciji neprihvatljivih ponašanja ima obitelj. Interes roditelja u školskoj dobi usmjeren je u najvećoj mjeri (ili isključivo) na školski akademski uspjeh djece, dok zainteresiranost za cjeloviti razvoj njihove osobnosti iz brojnih razloga izostaje. Važno je pravilno organizirati djetetovo slobodno vrijeme kako bi se ostvario pravilan i kvalitetan razvoj. Stoga treba naglasiti i važnost izvannastavnih aktivnosti u školi, kao i izvanškolskih koje mogu uvelike preventivno djelovati na pojavnost neprihvatljivih ponašanja. Školsko okruženje nudi velike mogućnosti podupiranja pozitivnih razvojnih procesa i dostizanja razvojnih zadataka i ishoda značajnih za uključivanje djece u svakodnevni život. Prevenciju mogu modificirati i učiteljski stil poučavanja, njegove socijalne i stručne kompetencije Prevencija se temelji na razvijanju prednosti, kreiranju pozitivnih okruženja, smanjivanju rizika te politici i zakonskoj regulativi. Prema tomu, škole trebaju biti dio okruženja u kome se realiziraju pozitivni ishodi odgoja i obrazovanja. U radu će se prikazati rezultati nekih istraživanja koji istražuju preventivne varijable pojavnosti i manifestacija neprihvatljivih ponašanja u mlađoj školskoj dobi, kao što su odgojni stil, uključenost u izvannastavne aktivnosti, kompetencije učitelja i dr.
izvannastavne aktivnosti, kompetencije učitelja, neprihvatljiva ponašanja učenika u nižim razredima, roditeljski odgojni stil.
nije evidentirano
engleski
Prevention Possibilities of Unacceptable Behavior in Younger School Age
nije evidentirano
extracurricular activities, parents' upbringing style, teacher competencies, unacceptable behavior of lower grade students.
nije evidentirano
Podaci o prilogu
669-685.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
11th International Conference EDUvision 2021 »New Contemporary Challenges - Opportunities for Integrating Innovative Solutions into 21st Century Education« 25-27 november 2021 Organizer EDUvision, Stanislav
Jurjevčič, Stanislav
Ljubljana: EDUvision
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096