Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Soba za bijeg u virtualnom okruženju kao učinkovita metoda poticanja navika čitanja djece i mladih (CROSBI ID 713223)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Martinović, Ivana ; Pongrac, Stjepan ; Stepić, Sara Soba za bijeg u virtualnom okruženju kao učinkovita metoda poticanja navika čitanja djece i mladih // Međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup Čitatelj i čitanje u digitalno doba : knjiga sažetaka / Togonal, Marijana (ur.). Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište, 2021. str. 114-115

Podaci o odgovornosti

Martinović, Ivana ; Pongrac, Stjepan ; Stepić, Sara

hrvatski

Soba za bijeg u virtualnom okruženju kao učinkovita metoda poticanja navika čitanja djece i mladih

Istraživanja PIRLS-a (The Progress in International Reading Literacy Study) pokazuju da djeca nakon dobi od deset godina počinju značajno gubiti interes za čitanje u slobodno vrijeme. Razlozi često leže u tome što imaju raznih školskih i izvanškolskih obveza koje im oduzimaju mnogo vremena, ali i to da za čitanje ne mogu pronaći ono što ih zanima. To se u konačnici negativno odražava na navike čitanja. Polazeći od svih dobrobiti koje čitanje ima na pojedinca, od kojih je mnoge moguće sažeti u nekoliko funkcija – obrazovna korist, individualni razvoj, užitak i eskapizam (Tomašević, 2008) – neosporna je činjenica da su odrasli koji se brinu o djeci i mladima odgovorni za poticanje njihovih navika čitanja. Suočavajući se s tim spoznajama, odgojno- obrazovne ustanove u okviru nastavnog procesa, ali i izvan njega, trebaju pojačati nastojanja i ulagati dodatne napore kako bi mlade motivirale za čitanje. Podršku u tome svakako pružaju i druge ustanove, primjerice knjižnice, osmišljavanjem različitih metoda i programa za poticanje čitanja. Jedna od vrlo popularnih metoda poticanja navika u različitim područjima ljudskog djelovanja kod osoba različitih dobi jest soba za bijeg koja je pogodna za primjenu u stvarnom, ali i virtualnom okruženju, a moguće ju je primijeniti i u poticanju čitateljskih navika. Soba za bijeg nadahnuta je stilom oblikovanja videoigara. Ona je avanturistička igra u kojoj igrači rješavaju niz zagonetki koristeći tragove, natuknice i strategije za postizanje ciljeva. Igrači dobivaju vremensko ograničenje za otkrivanje tajne zavjere koja je skrivena u sobama. Cilj je empirijskog dijela ovoga rada istražiti sobu za bijeg u virtualnom okruženju kao metodu poticanja interesa i motivacije za čitanje. Istraživanje je provedeno u lipnju 2021. među učenicima osnovne škole u Vinkovcima metodološkim pristupom akcijskog istraživanja. Rezultati pokazuju da većinu učenika kvizovi i igre mogu potaknuti na čitanje. Nadalje, rezultati pokazuju da su upravo igre i kvizovi načini koji učenike potiču na čitanje više od ostalih načina. Soba za bijeg u virtualnom okruženju pobudila je interes za čitanje većine učenika koji su sudjelovali u istraživanju.

soba za bijeg, navike čitanja, djeca, mladi

nije evidentirano

engleski

The Virtual Escape Room – an Effective Method for Encouraging Reading Habits in Children and Youth

nije evidentirano

Escape room, reading habits, children, youth

nije evidentirano

Podaci o prilogu

114-115.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup Čitatelj i čitanje u digitalno doba : knjiga sažetaka

Togonal, Marijana

Zagreb: Hrvatsko katoličko sveučilište

978-95-8014-61-1

Podaci o skupu

Međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup Čitatelj i čitanje u digitalno doba

predavanje

11.11.2021-11.11.2021

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti